Després que el govern d’Ada Colau presentés quatre opcions per pacificar la Meridiana, les opinions dels veïns no s’han fet esperar. L’associació de Veïns de Sant Andreu Sud ha publicat avui un article mostrant els desavantatges de la remodelació de la Via.
Un dels arguments que ha exposat l’Associació és que una Meridiana amb dos carrils menys “sobrecarregarà els carrers adjacents, saturant-los de sorolls, retencions i la sobrecontaminació que aquestes generen”. Carles Mercader, president d’aquesta associació, comenta que “no es tracta d’estar a favor o no, ningú pot considerar que la Meridiana és un paradís, però aquest no és el problema sinó la manca de transport públic i autobusos a la ciutat”.
Mercader considera que el col·lapse de cotxes es deu al fet que les comunicacions dins de Barcelona són insuficients i que per això molta gent agafa el cotxe per anar a treballar o bé per altres necessitats.
L’opinió de l’Associació de Veïns i Veïnes de Sant Andreu de Palomar, presidida per Santi Serra, és totalment oposada. Consideren que és un gran pas que l’Ajuntament hagi escoltat les seves peticions i es posicionen a favor de l’escenari que proposa l’eliminació de dos carrils de cotxes. Serra, però, va més enllà i comenta que “s’hauria de suprimir dos carrils per banda per tal que la Meridiana pogués ser un carrer normal”.
Segons Serra, la solució dels col·lapses seria la creació d’un aparcament de dissuassió a l’entrada de la ciutat, a Montcada i a Barberà. El funcionament consistiria a deixar el cotxe a l’inici de la ciutat i després agafar el transport públic. D’aquesta manera s’evitarien cues, soroll i contaminació.
Malgrat el debat generat a partir de la proposta de l’Ajuntament encara no s’ha escollit quina opció serà la definitiva, ja que s’ha de consensuar amb la ciutadania.
Fotografia: Fase 4 de la remodelació de la proposta de la Meridiana | Ajuntament de Barcelona