· Les obres afectaran el tram entre el carrer Aragó i el passeig de Fabra i Puig
El govern d’Ada Colau ha presentat les primeres propostes de remodelació de la Meridiana per convertir-la en un eix cívic, amb més espais verds per a vianants i bicicletes. Les obres començarien a principis del 2018 i afectarien el tram entre el carrer Aragó i Fabra i Puig.
La tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha exposat que el projecte busca crear “una via més pacífica, més amable, més humana i amb menys contaminació”. Per això s’han estudiat quatre propostes, tot i que encara s’han de consensuar amb la ciutadania.
La primera proposta consistiria a habilitar un carril bici central de 4,5 metres sense modificar l’amplada de les voreres ni el nombre de carrils. Seria la més barata, amb un cost de 7,6 milions d’euros.
La segona promet crear un carril bici central de 8,5 metres, es redueixen les voreres i es manté el nombre de carrils. El pressupost és de 12,9 milions d’euros i s’incrementaria l’arbrat en 550 unitats.
El tercer escenari afegeix un carril bici central de 3,6 metres, es redueixen les voreres i es manté el nombre de carrils. Hi hauria una calçada central amb dos carrils per cada sentit i dues calçades laterals amb dos carrils cadascuna. El preu augmentaria fins als 14,2 milions d’euros i s’hi plantarien 550 arbres.
La quarta opció és la preferida del consistori i la que dóna més prioritat als vianants, proposa l’habilitació d’un carril bici central de 6,7 metres, es manté l’amplada de les voreres, es redueix un carril d’entrada i un de sortida. La remodelació es faria en dues fases, que juntes sumarien un cost total d’11,5 milions d’euros.
Escenari 1 | Escenari 2 | Escenari 3 | Escenari 4 | |
---|---|---|---|---|
Incorporació de carril bici | Sí, de 4,5 metres | Sí, de 8,5 metres | Sí, de 3,6 metres | Sí, de 6,7 metres |
Reducció de voreres | No | Sí | Sí | No |
Reducció de carrils | No | No | No | Sí |
Creació de zones verdes | Sí, 16.850 m2 | Sí, 11.050 m2 | Sí, 4.250 m2 | Sí, 24.000 m2 |
Ampliació de l'arbrat | No | Sí, 550 unitats | Sí, 550 unitats | Sí, 550 unitats |
Cost | 7,6M€ | 12,9M€ | 14,2M€ | 11,5M€ |
El representant de la plataforma Som Meridiana, Pau Maduell, ha comentat a BTV “la proposta que ens sembla més interessant és la que planteja una reducció de carrils” i ha afegit “demanem que hi hagi conscens polític i que no s’aprofiti aquest projecte per fer una lluita de partits”.
Actualment la Meridiana encara és una frontera entre barris pel fet que que actua com una autopista urbana. Segons dades de l’Ajuntament, hi circulen diàriament entre 90.000 i 100.000 vehicles i la creuen uns 10.000 vianants cada dia. A més, al llarg de l’avinguda hi ha 25 escoles. La seva transformació suposaria un triomf de les demandes veïnals que exigeixen de fa temps un nou model viari.
Fotografia: Fase 4 de la remodelació de la proposta de la Meridiana | Ajuntament de Barcelona