La plataforma Som Meridiana, constituïda per 25 entitats dels districtes adjacents a la Meridiana, ha analitzat els quatre models de remodelació de l’avinguda presentats per l’Ajuntament de Barcelona i n’han proposat un de nou.
Les obres de la pacificació de la Meridiana, que començaran a principis de 2018, contemplen 4 escenaris. El més afí a la plataforma és l’opció D, que estudia eliminar dos carrils per banda, afegir un carril bici i incrementar l’amplada de les voreres. No obstant això han decidit presentar una nova proposta on també s’eliminen dos carrils de circulació però que reforça la necessitat de potenciar el transport públic, sobretot l’autobús, per evitar l’afectació del trànsit als barris adjacents a la via.
Som Meridiana també ha redactat un document, Compromís per la Meridiana, que ha estat signat per tots els partits polítics amb representació a l’Ajuntament de Barcelona. El text engloba els 10 punts necessaris per a la remodelació de la via i es va crear per garantir la continuïtat del projecte durant totes les legislatures. També han publicat un manifest on ja s’hi ha adherit 25 entitats per garantir que l’avinguda serà tractada com a via urbana i complirà la legislació relacionada amb la qualitat de l’aire i els límits de velocitat.
D’aquesta manera demanen que la nova via redueixi tant la contaminació atmosfèrica com la sonora, que es converteixi en una via més verda i amb preferència per les persones i que el projecte ha de fomentar el comerç local i de proximitat. També demanen que el projecte englobi tot el recorregut de la Meridiana en el territori de Barcelona, des del parc de la Ciutadella fins a Ciutat Meridiana, ja que les propostes actuals només afectarien el tram de Fabra i Puig -un dels eixos més importants de l’ainguda– fins al carrer Aragó.
Fotografia: Fase 4 de la remodelació de la proposta de la Meridiana | Ajuntament de Barcelona