Nou revers en el calendari d’execució d’unes obres que sembla que no s’hagin d’acabar mai. L’estació d’AVE de la Sagrera, una de les infraestructures estratègiques pendents des de fa anys a Barcelona, no estarà acabada el 2020 com havia insistit repetidament el ministre de Foment del PP, Íñigo de la Serna. El nou secretari d’estat d’Infraestructures, Transport i Habitatge del govern socialista, Pedro Saura, ha reconegut aquest dimarts que el calendari era “irreal” i que “no es podrà complir donat l’estat actual de les obres”.
Les declaracions s’han fet després d’una reunió mantinguda amb el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Isidre Gavín, i la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz. Saura ha insistit que “l’evolució actual de les actuacions, represes fa pocs mesos a un ritme lent després de tres anys aturades del tot, fa pensar que era irreal la data del tercer trimestre del 2020″ i ha apuntat que “les obres de la Sagrera necessiten impuls i concòrdia, però també realisme”.
El nou responsable d’infraestructures de l’estat ha evitat donar una nova data de finalització dels treballs, afirmant que “és millor treballar i anar pas a pas que parlar de dates perquè els ciutadans ja estan cansats”. L’Ajuntament de Barcelona ha xifrat l’execució de les obres fins ara entre el 25 i el 35%. Sanz ha dit que a la vista d’aquests números “la data de finalització no queda gaire llunyana”, però que no era realista parlar del 2020 sinó que “el que cal és treballar perquè un dia pugui veure’s acabada l’estació”.
El veïnat denuncia el soroll dels treballs nocturns
Qui més pateix –i continuarà patint– els endarreriments de les obres és la gent que viu al voltant de la zona on s’efectuen treballs en la infraestructura ferroviària des de fa anys. Aquesta matinada, l’Associació Veïnal Sant Andreu Sud ha denunciat els sorolls provocats per tasques de manteniment a les vies. Unes molèsties que seguiran –ara de nou indefinidament– fins que acabin les obres i es completi la cobertura de les vies de tren.
1:20h
Arrodonint la nit amb treballs de manteniment a les vies del #ForatDeLaVergonya #FosaAVESagrera pic.twitter.com/mIGwCUQzlB— AV Sant Andreu Sud (@AVSantAndreuSud) 24 de juliol de 2018
— AV Sant Andreu Sud (@AVSantAndreuSud) 24 de juliol de 2018
No és la primera vegada que l’associació veïnal andreuenca denuncia aquest tipus d’actuacions que generen contaminació acústica i impedeixen el correcte descans de les persones afectades. Unes molèsties que es veuen agreujades especialment en els mesos d’estiu, quan molta gent dorm amb les finestres obertes per combatre la calor.
Fotografia: Estat actual de les obres de l’estació d’AVE de la Sagrera | Jordi Royo