La revetlla de Sant Joan tornarà a omplir de festa el districte de Sant Andreu amb un ampli programa d’activitats organitzat per entitats i equipaments, que va més enllà de la data més assenyalada i en alguns casos enllaça amb la revetlla de Sant Pere. Del 17 al 29 de juny, diferents espais del districte acolliran balls, concerts, sopars populars, fogueres i actes tradicionals.
Pel que fa a la que per a molta gent és la nit més esperada de l’any, la de la revetlla de Sant Joan, com cada any la Flama del Canigó serà una de les protagonistes de la celebració. El foc arribarà tant a la plaça dels Jardins d’Elx, a la Sagrera, com a la plaça de Can Fabra, a Sant Andreu de Palomar, on servirà per encendre les fogueres que il·luminaran la festa.
Revetlla completa a Sant Andreu de Palomar
Sant Andreu de Palomar concentrarà bona part de les activitats de la revetlla de Sant Joan, així com activitats prèvies. El passat 17 de juny, el Casal de Gent Gran de Bascònia va oferir música, coreografies, berenar i moltes sorpreses. Mentre que avui, 22 de juny, el Casal de Gent Gran Mossèn Clapés celebra el ball de Sant Joan amb coca i música en directe.
La festa grossa serà per la revetlla de Sant Joan, el 23 de juny. La celebració començarà a les 9:30 hores amb els preparatius de la foguera a la plaça de Can Fabra i continuarà amb un dinar popular a les 14:00 hores. A la tarda, entre les 17:30 i les 18:30 hores hi haurà jocs infantils i a les 19:30 hores arrencarà el concert de Jester. A les 20:30 hores començarà la tabalada fins a la plaça d’Orfila, on cap a les 21:15 hores arribarà la Flama del Canigó. Quinze minuts més tard s’iniciarà el correfoc infantil de tornada a la plaça de Can Fabra. La foguera s’encendrà a les 22:00 hores, moment en què també es llegirà el manifest de la revetlla i començarà la festa musical amb les actuacions de Party Punk Project i PD Ratman. La celebració s’allargarà fins a les 2 de la matinada.
Per altra banda, el dissabte 27 de juny el Parc d’Antoni Santiburcio acollirà la revetlla per Sant Pere, organitzada per Can Galta Cremat, el Centre Municipal de Cultura Popular de Sant Andreu. De 20:00 a 21:30 hores hi haurà sopar de carmanyola i bingo musical i a partir de les 21:45 hores música i ball a càrrec del duet Last Night.
Foguera i sopar popular a la Sagrera
A la Sagrera, les activitats van començar el 17 de juny amb un ball especial de Sant Joan al Casal de Gent Gran La Palmera. D’altra banda, el 23 de juny la plaça dels Jardins d’Elx es convertirà en l’epicentre de la celebració de la revetlla, amb l’arribada de la Flama del Canigó, la lectura del manifest, l’actuació de gegants i diables, l’encesa de la foguera i un sopar de carmanyola. La festa continuarà fins més enllà de la mitjanit amb una sessió musical a càrrec del DJ George Gee.
Activitats als altres barris
Al Bon Pastor, el 18 de juny el Casal de Gent Gran va celebrar un ball amb música en directe i sopar. Avui, 22 de juny, a Baró de Viver el Centre Cívic i Espai de Persones Grans organitza una trobada per donar la benvinguda a l’estiu amb música i ball. A la Trinitat Vella, els preparatius també comencen avui, 22 de juny, amb el guarniment del local dels Triniteiros. Mentre que demà, 23 de juny, la llosa del metro acollirà un sopar popular amb animació i ball fins a les quatre de la matinada. Finalment, Navas celebrarà la revetlla de Sant Pere el 29 de juny amb una festa al Casal de Gent Gran, que inclourà música en directe, coca i beguda.
Punts de venda de petards
Amb l’arribada de les revetlles, el districte de Sant Andreu té habilitats diversos punts de venda de material pirotècnic repartits arreu del territori. Les casetes estan ubicades en espais com el passeig de Torras i Bages, la plaça de Mossèn Clapés, el Parc de la Pegaso, el carrer Gran de la Sagrera, la plaça dels Jardins d’Elx, la plaça de l’Assemblea de Catalunya, la Via Favència o el passeig de Potosí, entre d’altres.














