El Bon Pastor serà la seu del Barcelona Circular (BAC), el nou pol municipal sobre economia circular i transformació digital de la indústria. Es posarà en marxa el 30 d’octubre i serà el segon espai físic d’impuls econòmic especialitzat a la ciutat, després de la posada en marxa el maig del Barcelona XRLAB, el viver d’indústries creatives.
El BAC busca ser un laboratori d’emprenedoria i innovació en economia circular i té l’objectiu de formar la transformació digital de la indústria, així com acompanyar la implementació de nous models d’economia circular més sostenibles. L’equipament, situat al número 16 del carrer de la Ciutat d’Asunción, en una antiga nau industrial en desús que s’ha rehabilitat, tindrà 3.400 metres quadrats distribuïts en tres plantes.
Les quatre àrees d’activitat de la infraestructura seran: la promoció de la iniciativa emprenedora i nous models de negoci, amb programes d’incubació i acceleració de projectes; la competitivitat empresarial i innovació, amb programes d’innovació i prototipatge de solucions al taller de fabricació digital; el talent i la formació, amb un programa formatiu eminentment pràctic i adaptat a les necessitats de l’ecosistema; i la connexió amb la comunitat, com un espai de col·laboració i innovació oberta dels diversos agents de l’ecosistema i de la indústria.
Diversificació de l’economia
Els pols d’activitat econòmica formen part de l’estratègia de diversificació de l’economia de la ciutat prevista al Barcelona Impulsa, el full de ruta per a la promoció econòmica de la ciutat fins al 2035. Es tracta d’equipaments físics que actuen com a veritables pols d’atracció de talent, iniciativa emprenedora, inversió i nova activitat econòmica.
Fotografia: Edifici del BAC, al Bon Pastor | Ajuntament de Barcelona














