L’entitat Project’Òpera, presidida per Marina Pérez, estrenarà al Casal Catòlic de Sant Andreu (C. Pons i Gallarza, 58) una adaptació contemporània de Pagliacci, la cèlebre obra de Ruggero Leoncavallo.
Una relectura de ferralla, vapor i precarietat
La producció abandona el context verista tradicional per situar la tragèdia de Canio, Nedda i Tonio en un univers postapocalíptic d’estètica steampunk. En aquest escenari decadent de màquines, vapor i tecnologia reconstruïda, la companyia de circ es reconfigura com una comunitat de supervivents. Així, el muntatge utilitza la precarietat i les estructures improvisades per explorar temes com la desigualtat social, la gelosia i el paper de l’art quan el món conegut ha col·lapsat.
Més enllà del desplegament visual, la proposta manté la força dramàtica original de Leoncavallo per incidir en el conflicte entre realitat i ficció. Els personatges continuen interpretant una comèdia cara al públic mentre les seves vides privades es precipiten cap a la tragèdia, plantejant fins a quin punt el teatre és l’últim refugi de la condició humana davant les pròpies emocions.
Horaris de les funcions i venda d’entrades
Les representacions d’aquesta òpera tindran lloc el divendres 16 d’octubre a les 20:00 hores i el diumenge 18 d’octubre a les 17:00 hores. Les localitats per a les dues úniques funcions al Casal Catòlic es poden adquirir a través del portal d’entrades habilitat.














