Òmnium Sant Andreu convoca la segona edició del Premi de Poesia Ignasi Iglésias

Les candidatures als guardons s'han de presentar sota pseudònim abans del 14 de setembre

Òmnium Cultural de Sant Andreu ha obert la convocatòria del II Premi de Poesia Ignasi Iglésias, un certamen literari adreçat a autors i autores que escriguin en llengua catalana. El concurs vol fomentar la creació poètica i retre homenatge a la figura d’Ignasi Iglésias, un dels referents culturals vinculats a Sant Andreu de Palomar. El premi està destinat a poemes inèdits de temàtica lliure i escrits en català.

Les obres participants no poden superar els 50 versos i tampoc poden haver estat presentades simultàniament a cap altre concurs literari. Cada autor o autora només podrà presentar una única proposta. Les candidatures s’hauran d’enviar exclusivament per correu electrònic abans del 14 de setembre de 2026. El procediment estableix que els treballs es presentin sota pseudònim i amb la documentació identificativa en un arxiu separat per garantir l’anonimat durant el procés de valoració.

El certamen preveu un primer premi dotat amb 300 euros i un segon guardó de 200 euros, quantitats a les quals s’aplicaran les retencions fiscals corresponents. Les persones premiades hauran d’assistir a l’acte de lliurament dels guardons. El veredicte es donarà a conèixer el divendres 20 de novembre de 2026, a les 18:30 hores, en un acte que tindrà lloc a l’auditori de la Biblioteca Ignasi Iglésias-Can Fabra.

El jurat d’aquesta segona edició estarà format per Montse Assens, Vicenç Ambrós, Glòria Calafell, Clàudia Casanova i Andreu Toneu, que exercirà les funcions de secretari. Les bases també especifiquen que les obres han de ser originals i d’autoria pròpia, i exclouen expressament els textos generats amb intel·ligència artificial. A més, la persona guanyadora del primer premi no podrà participar en la convocatòria següent.

Continguts relacionats

Televisió

Suplements

Opinió

Participació