El districte i els seus barris en les estadístiques municipals actualitzades (6)

Comparativa entre barris pel que fa a dades sobre natalitat, esperança de vida dels habitants i tipus d’edificis.

 

Baró de Viver no té declarat cap pis turístic, en canvi n’hi ha un al Bon Pastor, 4 a la Trinitat Vella, 6 a Congrés Indians, 16 a Navas, 22 a La Sagrera i 27 a Sant Andreu, per tant, es pot deduir que la massificació turística no és un maldecap, de moment, a cap dels barris, un cens que en aquest àmbit pràcticament s’ha mantingut invariable en els darrers anys.

La fecunditat femenina, mares de 15 a 49 anys, entre el 2003 i el 2020 ha pujat lleugerament a Trinitat Vella (434 a 558), a Sant Andreu era de 2.308 i ara és de 2220, i a la Sagrera és manté, però va tenir una cresta alta en tots els barris entre 2008 i 2014.

Quant a l’esperança de vida per barris, la més alta és a Navas amb 85 anys i  mesos però havent davallat dels 86 que tenien en l’anterior estimació; la més baixa és a Baró de Viver amb 80 anys i 6 mesos. Amb 82 anys i 6 mesos està a Bon Pastor i la resta de barris van força igualats: entre els 85 anys i 4 mesos de Trinitat, els 85 anys i 5 mesos de La Sagrera i Congrés i els 85 anys i 7 mesos de Sant Andreu.

Les dones de la Trinitat Vella tenen una esperança de vida que arriba als 90 anys, i les del Bon Pastor només a 86 anys i 6 mesos; mentre que la dels homes a Sant Andreu és de 82 anys i 8 mesos i a Baró de Viver, de 74 anys i 9 mesos.

Evidentment la demografia s’escau al nombre d’edificis i d’immobles, Baró de Viver, per les seves característiques, té només 66 edificis i 1.124 immobles, així com La Trinitat Vella, perfectament delimitada, en té 619 amb 4.028 immobles.

El Bon Pastor té 1.091 edificis i 5.496 immobles, però El Congrés Indians amb 695 edificis té 7.030 immobles i molt més intensiu i dens és Navas amb 699 edificis i 11.215 immobles; en canvi, La Sagrera, molt més esponjada, té gairebé els mateixos edificis que els dos barris anteriors, 705, i presenta 14.111 immobles; i Sant Andreu, 3.242 i 27.702.

Amb l’anomalia de barris com Baró de Viver o Bon Pastor, una part dels quals prové de la recuperació de les anomenades “Cases Barates”, Sant Andreu conserva de nova construcció 1.113 cases que podríem considerar unifamiliars, a La Sagrera en resten 113 i a La Trinitat Vella, 119.

Per contra, edificis de més de quaranta habitatges, en trobem 96 a La Sagrera, 92 a Sant Andreu i 40 a Navas; a la resta de barris no hi ha “escales” que superin les 29 portes. Respecte als edificis amb places de garatge, es la principal concentració es troba a Sant Andreu, on 223 edificis superen les 20 places d’aparcament, i a Navas, que arriba al centenar; en canvi, no existeixen garatges col.lectius en finques a Baró de Viver o el Bon Pastor.

Quant als edificis de més de 100 anys, és a dir, abans de 1922, n’hi ha 743 a Sant Andreu, el que representa el 23% de les construccions; 97 a La Sagrera, que vol dir el 13,8%. A la resta dels barris, els percentatges o són molt baixos o no n’hi ha edificis anteriors a aquesta data. Final.

 

Fotografia: plànol del districte de Sant Andreu | regus.com

Continguts relacionats

Televisió

Suplements

Opinió

Participació