· L’esdeveniment pretén aconseguir una major visualització del col·lectiu LGTBI
El col·lectiu Crida LGBTI organitza per primera vegada les Jornades LGTBI dels Països Catalans, que els dies 10 i 11 de juny tindran lloc al recinte de la Fabra i Coats.
Segons l’organització, l’esdeveniment pretén posar sobre la taula “debats estratègics del moviment d’alliberament sexual i de gènere”, aconseguir una “major visualització” de gais, lesbianes, bisexuals, trans i intersexuals i incloure la perspectiva LGBTI dins d’altres moviments socials.
Les jornades comencen divendres 9 de juny a Cornellà però no serà fins l’endemà que arribaran a la nau F de la Fabra i Coats. El matí començarà amb una xerrada sobre el capitalisme rosa a les 10.30 hores i es criticarà el model de consum i d’oci actual. A les 12.30 hores es parlarà de l’alliberament LGBTI i procés constituent on participaran representants de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC), Podem, Esquerres per la Independència i la Crida LGBTI. Les xerrades de la tarda tractaran sobre Moviment juvenil i alliberament LGBTI i sobre les opressions de les sexualitats i identitats amb el debat de “El meu cos, un camp de batalla”.
Des de Crida LGBTI consideren que “la LGBTI-fòbia es combat des de la cultura” i per tant el dissabte a la nit hi haurà música a la plaça de Can Fabra, amb actuacions de El Diluvi i Suquet de rap.
Els actes del diumenge 11 de juny també se celebraran a la Fabra i Coats però a l’Ateneu l’Harmonia. Es començarà a les 11.30 hores amb un taller i es duran a terme tres xerrades: “LGBT-fòbia a les aules”, “El fet LGBTI als mitjans” i “Serofòbia i salut”. Després d’un dinar popular antirepressiu, es debatrà sobre la interseccionalitat, la islamofòbia, romafòbia i LGBTI-fòbia.
Fotografia: Bandera LGTBI | Wikipedia














