Transports Metropolitans de Barcelona ampliarà els autobusos en alguns dels trams amb més demanda per tal de reduir la saturació de passatge. Aquest és un dels reptes que l’operador de transport públic s’ha marcat en la nova etapa de desplegament de la xarxa ortogonal i que vol respondre una de les queixes més habituals dels usuaris. La prova pilot serà en la línia H6, que actualment dóna servei de Zona Universitària a Fabra i Puig.
A partir del 26 de novembre, la línia H6 allargarà el seu recorregut fins a la rambla de l’Onze de Setembre i deixarà de tenir el final a la cruïlla entre l’avinguda Meridiana i el passeig de Fabra i Puig. Tot i això, no tots els vehicles allargaran el recorregut fins a la nova destinació. Des de la regidoria de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona es confia que la prova pilot funcionarà, de manera que la mesura podrà aplicar-se a altres línies.
Et fet que la prova pilot es faci en aquesta línia no és casual. I és que la línia H6 de bus és la que lidera el nombre de passatgers de la xarxa d’autobusos. Durant l’últim any va assolir la xifra récord de 8 milions de validacions, molt per sobre de les quatres línies –H4, H8, H12 i D20– que ocupen la segona plaça amb 7 milions. Unes dades que il·lustren la tendència a l’alça en la utilització de l’autobús com a mitjà de transport, en creixement continu des de 2012.
Accedir a l’autobús també per la part posterior
Una altra novetat que es vol implementar progressivament a la xarxa d’autobusos és la possibilitat d’accedir als vehicles per més d’una porta. Una opció que ja es dona en alguns d’ells, però que encara no s’ha estès a la totalitat de les línies. Aquesta mesura pretén agilitzar la càrrega de passatges i reduir el temps d’espera a les parades per tal de fer més eficient el servei.
Fotografia: Autobús de la línia H6 a l’avinguda Meridiana | Flickr