Adif ha reactivat les obres de la futura estació de La Sagrera, projecte que porta aturat des de 2014. El ministre de Foment del Govern espanyol, Iñigo de la Serna, ha donat llum verda a Adif perquè torni l’activitat al districte de Sant Andreu. Des del Ministeri de Foment estimen que les obres estaran acabades el tercer trimestre del 2020 i comptaran amb una inversió de 841 milions d’euros.
El projecte de l’estació d’AVE de La Sagrera es va iniciar el 2010 i l’exministre del PSOE, José Blanco, va fixar el 2016 com a termini de les obres. Els treballs, però, es van aturar per una ordre judicial per investigar presumptes irregularitats del projecte de l’AVE a La Sagrera. En un principi, els tècnics d’Adif van anunciar que les obres es reiniciarien el novembre, però la data s’ha anat endarrerint fins a principis de 2018.
Adif ha treballat conjuntament amb Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona en els darrers mesos per redefinir el projecte. L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, es va reunir amb Iñigo de la Serna per posar fil a l’agulla en el projecte de La Sagrera. A mitjans de juny de 2017, es van iniciar els treballs previs per construir el col·lector de la Rambla Prim, necessaris per tirar endavant el projecte.
Aquest dimecres els operaris ja han tornat a la construcció de la llosa inferior de l’estació. Abans, però, s’ha de netejar tota la brutícia que s’ha acumulat a la zona excavada al llarg d’aquests anys. Un cop estigui construïda la llosa, es reubicaran les línies ferroviàries d’amplada convencional existents sobre la llosa, es construiran els aparcaments, vestíbuls i es ressituarà la Línia d’Alta Velocitat. Després, començaran els treballs per cobrir tota l’estació. Segons Adif, les obres tenen dues fases: la primera és enllestir els corredors ferroviaris de les rodalies de les línies Barcelona-Mataró i Barcelona-Granollers-Sant Celoni i la segona, el corredor d’alta velocitat.
Fotografia: Massimiliano Minocri