Llibertat amb càrrecs pels detinguts acusats de l’agressió a tres membres de ‘Barcelona con la Selección’

Els dos homes detinguts per agredir i amenaçar a tres membres de l’associació ‘Barcelona con la Selección’ han quedat en llibertat amb càrrecs. Els fets van passar el dia 4 de juny, a la confluència de l’avinguda Meridiana i el passeig de Fabra i Puig, quan les activistes a favor de la selecció espanyola informaven sobre les gestions que havia fet la seva plataforma per instal·lar pantalles gegants a Barcelona per veure els partits de l’Eurocopa. Una possible relació amb els Desperdicis ha portat a que l’activitat del grup d’ultres del Sant Andreu sigui investigada.

Els Mossos d’Esquadra van detenir dilluns dos homes de 30 i 31 anys acusats d’agredir a tres col·laboradors de ‘Barcelona con la Selección’ el passat 4 de juny. Els dos detinguts es van poder reconèixer en les imatges i en el vídeo dels incidents a l’Avinguda Meridiana. Segons va informar el conseller d’Interior, Jordi Jané, en una roda de premsa, els homes estan implicats per assaltar la parada informativa de l’associació a favor de la selecció espanyola i pels insults i les amenaces a les membres de ‘Barcelona con la Selección’.

El cos de polícia va imputar a un dels detinguts delictes contra la integritat moral, danys i robatori amb violència, lesions amb l’agreujant de discriminació ideològica i intimidació, i a l’altre delictes contra la integritat moral i d’amenaces amb agreujant per discriminació ideològica.

El Jutjat d’Instrucció número 5 de Barcelona va decretar llibertat provisional amb mesures cautelars pels detinguts. Els dos homes tenen prohibit apropar-se i comunicar-se amb les víctimes a una distància inferior a 1.000 metres. Tampoc podran acudir a qualsevol convocatoria que tingui a veure amb la selecció espanyola i hauran de firmar als jutjats una vegada al mes.

Segons informa el diari El País, l’advocat de les víctimes, a més, va exposar que reclamaria la imputació de tres joves més que pressumptament també van participar en els fets i que sol·licitaria investigar l’activitat del grup Desperdicis. I és que segons el mateix rotatiu, un dels dos detinguts va admetre davant la jutge pertànyer als Desperdicis: «A la grada, a vegades cridem contra l’Estat espanyol, però sobretot contra l’Europa». De moment, els grup d’ultres del Sant Andreu no s’ha manifestat respecte els fets ocorreguts a Fabra i Puig amb la plataforma de ‘Barcelona con la Selección’.

Vídeo: Moment de l’agressió a les col·laboradores | Barcelona con la Selección

Continguts relacionats

Televisió

Suplements

Opinió

Participació