Centenars de passatgers atrapats més d’una hora al metro entre Fabra i Puig i Sant Andreu

Un tren de la línia L1 del metro s’ha avariat al túnel que separa les estacions de Fabra i Puig i Sant Andreu, en sentit Fondo. La incidència ha tingut lloc al voltant de les 15:40 hores, quan el comboi s’ha aturat de manera sobtada, amb centenars de persones a bord. No ha estat fins passades les 17:00 hores que el passatge ha pogut ser alliberat del tren. Andreuenc ha pogut parlar amb algunes persones afectades.

Des de Transports Metropolitans de Barcelona, tant a nivell de conducció com des del centre de control, s’ha fet tot el possible per reprendre la marxa però el tren no s’ha pogut tornar a posar en funcionament, quedant totalment bloquejat. Això ha desencadenat el protocol habitual davant aquest tipus d’incidències, i s’ha establert un servei parcial entre les estacions d’Hospital de Bellvitge i La Sagrera per una banda, i les de Torres i Bages i Fondo per l’altra. Deixant sense servei les estacions de Fabra i Puig i Sant Andreu.

Mentrestant, a l’interior del tren l’espera es feia llarga, així com la impotència de les persones afectades. 20 minuts després de la incidència, al voltant de les 16:00 hores, des de la megafonia del tren s’ha informat de què era impossible reprendre la marxa i que es requeria assistència tècnica, la qual estava de camí. No obstant això, tampoc s’ha pogut restablir la marxa del tren, el qual estava totalment bloquejat.

Un altre tren ha hagut de remolcar el comboi avariat

Ràpidament, i davant la impossibilitat de moure el tren per sí mateix, des del centre de control s’ha optat per enviar un altre tren per remolar el comboi afectat fins a l’estació de Sant Andreu. La maniobra s’ha iniciat al voltant de les 16:20 hores, però s’ha hagut d’interrompre al cap de poca estona, per la dificultat de fer avançar el comboi avariat.

Després de més de mitja hora d’incertesa, i que fins i tot per la megafonia del tren s’hagi advertit de què potser s’hauria d’evacuar el passatge a peu pel túnel, finalment s’ha pogut reprendre la maniobra i remolcar el comboi avariat fins a l’estació de Sant Andreu, en la que s’ha pogut introduir el primer vagó per desallotjar les persones a l’andana.

Nerviosisme i resignació entre les persones afectades

La incertesa pel temps que duraria la incidència ha provocat que algunes persones es comencessin a inquietar. D’altres han hagut de començar a fer trucades per avisar que arribarien tard a la feina, o per demanar ajuda amics o familiar perquè anessin a buscar infants a les escoles. No obstant això, tothom ha mantingut la calma en tot moment.

També hi ha hagut qui ho ha viscut com una aventura per explicar i qui ha sabut fer una lectura positiva de tot plegat, com una passatgera veneçolana que ha explicat que en una incidència similar va estar més de 6 hores atrapada en un túnel del metro de Caracas. En aquest cas, la incidència s’ha allargat 1 hora i 20 minuts.

Fotografies: Passatgers a l’interior del tren i arribada a l’andana | Andreuenc

Continguts relacionats

Televisió

Suplements

Opinió

Participació