Víctimes del terrorisme s’uneixen per recordar les víctimes de l’Hipercor

L’atemptat va tenir lloc el 19 de juny de 1987. 

 

Aquest dimecres 19 de juny davant del Memorial erigit al Parc de Can Dragó va tenir lloc l’homenatge a les víctimes de l’atemptat d’Hipercor, tràgic esdeveniment que va deixar una dolorosa petjada a la ciutat impossible d’esborrar malgrat els 37 anys que ja han passat del dia en el qual la banda terrorista ETA va detonar un cotxe bomba a l’aparcament del centre comercial Hipercor a l’avinguda Meridiana. El brutal balanç fou de 21 persones mortes i 46 ferits.

Enguany, l’acte d’homenatge es va obrir per primera vegada a totes les víctimes del terrorisme, incloent-hi aquells afectats pels Grups Antiterroristes d’Alliberament (GAL), els qui van protagonitzar la guerra bruta contra ETA. La unitat de les víctimes va ser un tema central, i figures com Pilar Zabala, germana del presumpte militant d’ETA José Ignacio Zabala (assassinat pels GAL en 1983), van compartir les seves experiències i van advocar per la solidaritat entre els qui han patit les conseqüències del terrorisme.

Quant als estaments públics, van assistir representants del Gobierno central, de la Generalitat (el director de policia, Pere Ferrer) i de l’Ajuntament de Barcelona (el conseller de seguretat, Albert Batlle), i també membres de partits polítics com el PP (Daniel Sirera) i Junts. A més, sempre destaca la presència de comandaments de Mossos d’Esquadra, la Guardia Civil i el Cuerpo Nacional de Policía.

Aquest acte suposa sempre una oportunitat per a reflexionar sobre la importància de la memòria històrica i la necessitat d’honrar als qui van perdre la vida o van resultar ferits en actes violents a més de reafirmar l’imprescindible compromís amb la pau i la convivència.

 

Fotografia: minut de silenci durant l’acte | Ajuntament de Barcelona

Continguts relacionats

Televisió

Suplements

Opinió

Participació