Llum verda per ampliar l’escola 30 Passos

El centre entra en un programa d’inversions del Departament d’Educació.

 

De tant en tant la sort acompanya, però no parlem de rifes i loteria, de la qual fa una dies al carrer Gran de Sant Andreu van vendre un número correspost amb un generós grapat d’euros, sinó de coses més serioses, reclamades des de fa temps i que finalment s’han vist “agraciades” amb la consideració de l’administració.

La Generalitat de Catalunya, a través del Programa d’Encàrrecs d’Actuacions, del Departament d’Educació, destinarà quasi 100 milions d’euros, 98 per ser exactes, a la ampliació d’escoles i d’instituts, tot al marge dels 700 milons que ja té destinats en els pressupostos, fins a l’any 2029, a les obres en curs actualment a 65 centres d’educació.

La llista de centres d’aquests 98 milions, sumen 21 repartit en 12 escoles, 5 instituts i 4 instituts escola i la part més important del pressupost se l’endu la zona de Barcelona i el seu entorn metropolità, que suma una inversió de 52 milions del total.

La noticia pel que fa al nostre Districte de Sant Andreu és que el pressupost inclou l’Institut Escola 30 PassOs, al carrer Berenguer de Palou de La Sagrera, una escola que va arrencar fa sis anys en mòduls prefabricats, que han anat creixent segons les necessitats en els darrers quatre anys i que han reivindicat darrerament la seva construcció definitiva.

Ara, encara que la noticia no concreta terminis, caldrà tot el procés necessari per a l’execució d’una obra d’aquesta mena, amb el primer pas i imprescindible, que és l’assignació d’un pressupost per a portar-la a terme.

 

Fotografia: el centre en l’actualitat | Redacció

Continguts relacionats

Televisió

Suplements

Opinió

Participació