El bon temps convida a sortir al carrer i interessar-se més per allò que ens envolta. Les places plenes de gent de totes les edats són una bona prova d’aquesta afirmació i, per tant, és una bona època per programar accions que aprofitin aquesta energia positiva que es respira a l’ambient, donant-li un impuls que enriqueixi la vivència del lloc on es viu i conviu.
En aquest context, el Districte de Sant Andreu ha programat dues activitats a dues de les places més emblemàtiques de Sant Andreu de Palomar, la d’Orfila i la del Mercadal, amb propòsits ben diferents.
Dijous, de 18:00 a 21:00 hores, els vianants es trobaran a la plaça d’Orfila amb tres personatges i un curiós dispositiu que proposa un joc al públic, amb situacions que els tres personatges no saben resoldre. Es tracta d’una acció teatral i de recerca col·lectiva efímera que ha d’ajudar a conèixer quines són les interaccions que es produeixen a l’espai públic des d’una perspectiva de gènere.
Però aquesta intervenció no s’acaba en marxar i recollir. Al dia següent, a partir de les 19:00 hores, al Centre Cívic Can Clariana Cultural, s’explicarà l’experiència del dia anterior i, el més important, es presentaran els resultats i s’analitzaran amb la participació del públic.
Per la seva banda, divendres, a patir de les 17:00 hores, el protagonisme es trasllada a la plaça del Mercadal, que obrirà els obradors dels comerços de proximitat que hi ha en aquest emplaçament emblemàtic, per conèixer de primera mà, en viu i en directe, sense filtres, les persones que hi treballen, les seves instal·lacions i la seva manera de fer.
Per participar en aquesta segona proposta, cal inscriure’s prèviament enviant un correu electrònic a l’adreça dinamitzaciocomercial@gmail.com.
Fotografia: La plaça del Mercadal, en una imatge d’arxiu | Andreuenc














