La nova consellera és d’origen sagrerenc.
Des de la perspectiva del districte de Sant Andreu, la notícia del nomenament dels consellers del nou govern de la Generalitat no tindria una repercussió especial si no fos pel fet que una de les persones escollides per Salvador Illa va vire al districte.
La Consellera d’Educació i Formació Professional, Esther Niubó, nascuda l’any 1980, va ser veïna de La Sagrera durant els seus primers anys de vida i se la recorda especialment a l’Institut Príncep de Viana, recinte escolar popularment conegut com La Pegaso. Més endavant va fixar la seva residència a Castelldefels.
Han passat molts anys des de la seva època sagrerenca, però la seva carrera acadèmica, professional i política resulta brillantíssima i paga la pena revisar-la per admirar la trajectòria d’una persona que s’ha dedicat en cos i ànima a assolir l’excel·lència en totes les seves activitats tal com es pot comprovar en el seu currículum publicat al web del seu partit.
Esther Niubó es va llicenciar en Ciències Polítiques i de l’Administració (en l’especialitat de Relacions Internacionals) per la Universitat Autònoma de Barcelona. Premi extraordinari. Màster en Política Internacional a la Universitat Lliure de Brussel·les. Màster en Comerç Exterior i Economia Internacional a la Universitat de Barcelona. Màster en Polítiques Públiques i Socials a la Universitat Pompeu Fabra – Universitat Johns Hopkins. Ha treballat com a analista a la secretaria de Política Europea i Internacional del PSC (2001-2004) i com a assessora al Parlament Europeu (2004-2009). Va ser coordinadora de les Relacions Institucionals i Internacionals a la Fundació Rafael Campalans (2010-2013), posteriorment en va ser directora (2013-2020) i actualment n’és membre del patronat. Col·laboradora acadèmica del Departament de Ciències Socials d’ESADE (2010-2012).
Afiliada al Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC) des del 2002. Secretària de política europea (2012-2014). Va ser membre de la comissió responsable d’elaborar un reglament per a celebrar eleccions primàries per a elegir un candidat del PSC a presidir el Govern de la Generalitat de Catalunya (2012). Ha fet funcions de portaveu del PSC (2013-2014). Candidata número 2 del PSC en les eleccions al Parlament Europeu del 2014. Portaveu del PSC (2014-2016). Secretària d’educació de la comissió executiva del PSC des del 2019.
En l’àmbit municipal, és Regidora de l’Ajuntament de Castelldefels des del 2019, des de juny de 2023 a l’oposició. Primera Secretària del PSC de Castelldefels.
Com a diputada al Parlament de Catalunya, durant l’onzena legislatura ha estat portaveu socialista de la Comissió d’Ensenyament, vicepresidenta de la Comissió de Cultura i de la Comissió d’Afers Exteriors; durant la dotzena legislatura ha estat portaveu de la Comissió d’Educació, secretària de la Comissió d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència, i membre de la Comissió de Cultura. En la tretzena ha tornat a ser portaveu de la Comissió d’Educació i secretària de la Comissió d’Acció Exterior, Unió Europea i Cooperació. En la legislatura actual ha estat nomenada Consellera d’Educació i Formació Professional.
A més, ha participat en l’elaboració de diversos llibres tant col·lectius com propis relacionats amb els àmbits educatius i de política internacional.
Fotografia: Esther Niubó com a Consellera de la Generalitat de Catalunya | Gencat.cat














