La selecció espanyola femenina de waterpolo ja està a les semifinals del Mundial

Canadà va ser un rival complicat de doblegar, però les cinc jugadores del CN Sant Andreu ja són a un partit de la final.

 

El partit de quarts de final no es preveia ni molt menys senzill, ja que les canadenques havien mostrat bon nivell en les fases prèvies, sobretot per la intensitat en el seu joc defensiu. El pronòstic es va complir, però va ser gràcies a molt de treball i sofriment, i la participació estelar de Judith Forca que, amb 5 gols, va desembussar la situació.

Aquesta dura experiència haurà de servir per tal de preparar el següent enfrontament que serà dimecres contra les altres nordamericanes, les estadounidenques.

Precisament, Judith Forca va ser qui va marcar els dos primers gols de les espanyoles que van mantenir aquesta distància en el marcador fins al final del primer quart, que es va tancar amb un 3-1. Al segon quart, el protagonisme va ser d’Elena Ruiz, del CN Sant Andreu, molt tapada a la primera fase, que va aconseguir fer més gran el marge de gols (5-2) fins qua al final de la primera part es va situar en un esperançador 7 a 2.

Tanmateix, en un torneig de categoria la competició no podia presentar-se tan fàcil. Espanya va perdre el tercer quart (2-3) perquè va fallar diverses ocasions i va cometre desajustaments defensius que van donar vida a les americanes. Així, doncs, al darrer quart, tocava reaacionar per no haver de patir just al final. Malgrat tot, Crever va posar al Canadà a tres gols (9-6) provocant que la tensió del partit augmentés. Les rivals van creure en la remuntada i van pressionar encara més que abans per tal d’ofegar el llançament exterior i les línies de passada. Va ser aleshores quan va tornar a sorgir la contribució golejadora de Judith Forca amb dos dianes. Quan va sonar el xiulet, el marcador va registrar un (3-4) favorable a les canadenques.

El balanç final del partit quedava empatat pel que fa als quarts guanyats: els dos primers per a Espanya, i els dos darrers per a Canadà. Sortosament, la diferència de gols a favor aconseguida per la selecció nacional era favorable. Resultat final: 12 a 9.

 

Fotografia: piscina on es diputa el Mundial de Doha 2024| bestswimming

Continguts relacionats

Televisió

Suplements

Opinió

Participació