El femení de waterpolo del Sant Andreu ha patit de valent per superar el Terrassa (7-5). És el tercer triomf consecutiu que no s’ha decidit fins a les acaballes de l’encontre. Les andreuenques han generat moltes ocasions, però han fet una mala selecció de llançaments i les dues porteres egarenques han estat a un gran nivell sota pals.
Durant els primers compassos de partit, les visitants han donat la sorpresa i han inaugurat electrònic amb una bona finalització de Raquel Roldán als 2 metres. El gol matiner de les egarenques ha esperonat les locals i s’han avançat amb dues accions ràpides. Primer ha estat Barringo i, després, Elle Armit, que ha batut Ana Copado amb un llançament creuat pel pal llarg.
Helena Lloret ha tingut el tercer a les seves mans. Una assistència mil·limetrada d’Elysha O’Neill ha deixat a la capitana del Sant Andreu sola davant de la portera, però l’egarenca ha aconseguit aturar la pilota mentre s’enfonsava. El Terrassa, per la seva banda, ha pogut empatar després d’un llançament des de l’exterior de Cristina Cantero que ha entrat amb una mica de fortuna (2-2).
El segon quart ha mantingut la mateixa dinàmica. Les de Javi Aznar han colpejat primer després d’una bona combinació de Lloret i Aznar. Anna Roldán ha fet el 3 a 3 amb un llançament des de l’exterior que ha sorprès a la portera local.
Arribats a l’equador, Alejandra ha fet el seu segon gol finalitzant a la perfecció una jugada col·lectiva en superioritat. A l’ofensiva posterior, Armit ha tingut el cinquè a les seves mans, però una inspirada Ana Copado sota pals ha refusat el llançament de la waterpolista australiana. Les egarenques no han abaixat els braços en cap moment i han seguit buscant amb insistència igualar l’encontre abans del descans. L’esforç ha tingut recompensa quan faltaven 17 segons i Olga Descalzi ha batut O’Neill des del punt de penal (4-4).
A la represa, el protagonisme l’han tingut les bones intervencions de les porteres. En el capítol ofensiu, Armit ha avançat el Sant Andreu al marcador superant Sandra Domene des de la distància. Quan només quedaven 50 segons al cronòmetre, Noelia Mora ha replicat pel Terrassa fent l’empat amb un llançament que ha botat just davant de la portera andreuenca (5-5).
En l’últim quart s’ha mantingut la tònica i s’han vist moltes imprecisions. La mala selecció dels llançaments ha provocat que l’encontre no es decidís fins al darrer minut. Elle Armit ha desfet la igualada anotant amb un llançament creuat i Aznar ha sentenciat el partit batent la portera egarenca en un mà a mà (7-5).
La Divisió d’Honor femenina s’atura dues setmanes per l’estada de la selecció espanyola a Roma del 12 al 15 març. En aquesta concentració, aniran fins a quatre andreuenques: Mireia Guiral, Alejandra Aznar, Carmen Baringo i Paula Crespí. El proper compromís de lliga del Sant Andreu no serà fins al pròxim 25 de març (18h) a domicili enfront de la Escuela Waterpolo Zaragoza, penúltim classificat.
Fotografia: Instant del partit dels quarts de final de la Copa Catalunya | Sergi Crespí














