El Bon Pastor serà l’escenari de la presentació del llibre Espais esportius que han fet història a Barcelona, una publicació de la Fundació Barcelona Olímpica dedicada al llegat de més de 130 espais esportius històrics de la ciutat. L’acte tindrà lloc el 6 de maig de 2026, a les 17:30 hores, a la Biblioteca Bon Pastor-Josefina Castellví, situada al número 64 del carrer de l’Estadella.
La convocatòria situa al districte de Sant Andreu una proposta centrada en la memòria esportiva de Barcelona i es farà en col·laboració amb la biblioteca i el Centre d’Estudis-Arxiu Vilabesòs.
El llibre recorre espais vinculats a la pràctica esportiva des de finals del segle XIX fins a l’actualitat, entre els quals hi ha gimnasos, pavellons, instal·lacions aquàtiques i espais urbans que han format part de la història esportiva barcelonina.
L’obra ha estat elaborada per Joan Manuel Surroca, Juli Pernas, Luís Sánchez, Pedro Hernández i Raül Vázquez i s’ha desenvolupat des del Centre d’Estudis Olímpics Joan Antoni Samaranch, gestionat per la Fundació Barcelona Olímpica.
L’entrada a la presentació serà lliure fins a completar aforament. El llibre també es pot adquirir per 15 euros al Museu Olímpic i de l’Esport de Barcelona, situat a l’anella olímpica de Montjuïc.














