Sant Jordi a Sant Andreu concentra l’aparador dels autors locals a la plaça d’Orfila

La tradicional diada al desplega gairebé 50 activitats al districte de Sant Andreu

La plaça d’Orfila tornarà a ser aquest Sant Jordi el principal punt de trobada entre lectors i creadors de proximitat a Sant Andreu. La Biblioteca Ignasi Iglésias-Can Fabra hi impulsarà l’espai Sant Jordi Km 0, on onze autors i autores locals signaran les seves obres al llarg del 23 d’abril, en una diada que, al conjunt del districte de Sant Andreu, suma prop de 50 activitats entre presentacions, tallers, concursos i parades de llibres i roses.

Enmig d’un programa extens i molt repartit pels barris, la cita d’Orfila és la que concentra amb més claredat el vessant literari i local de la jornada. Per l’estand hi passaran Maria Pilar Ibern-Gavina, Maria Dolores Muñoz Perxachs, Gemma Artasu, Dídac Bautista Torguet, Dani Gómez, Clara Comas Barenys, Ramon Gasch, Vanessa Pina, Ariadna Abad, Isabel García Díaz i Patricia Ventura Pocino. El ventall de títols va de la cuina vegana a la narrativa, de la poesia a la memòria breu i fins a l’assaig sobre intel·ligència artificial, una barreja que retrata bé la diversitat –i també la dispersió– de la producció local.

Hi ha, això sí, una petita contradicció horària que convé tenir en compte. El programa general de la diada situa Sant Jordi Km 0 d’11:00 a 14:00 i de 16:00 a 20:00 hores, mentre que la graella específica de signatures difosa per la biblioteca concreta franges d’autors d’11:00 a 13:00 i de 17:00 a 20:00 hores. En la pràctica, qui vulgui assegurar-se trobar els autors locals de Sant Andreu farà bé de mirar les franges de signatures més que no pas l’horari genèric.

Noia fullejant llibres, en una parada de Sant Jordi | Ajuntament de Barcelona

Un Sant Jordi molt repartit pel districte

Més enllà de la plaça d’Orfila, la programació s’estén durant gairebé tot l’abril i allarga la diada fins després del 23. Entre els actes amb més contingut literari hi figuren la presentació de Sucre Amar a la La Lira, que es dur a terme el 15 d’abril, la de Sant Andreu de Palomar 1900-1930 a Can Fabra, que es va fer el dilluns 20 d’abril, i la de Laura entre dois mundos a La Lira, realitzada avui 22 d’abril. El mateix dia de Sant Jordi hi haurà també parades i activitats a la rambla de Fabra i Puig, a la Fabra i Coats, als Jardins d’Elx, a Navas, al Bon Pastor, a Baró de Viver, a la Sagrera i al Congrés i els Indians.

El dibuix final és clar: la diada manté una forta dimensió comunitària i de proximitat, però el pes específic dels llibres i dels autors locals queda concentrat en pocs punts. I, sobretot, en un: la plaça d’Orfila. Per a qui busqui què es fa per Sant Jordi a Sant Andreu o on trobar signatures de llibres sense sortir del districte, el centre de gravetat serà allà.

Continguts relacionats

Televisió

Suplements

Opinió

Participació