Jordi Banacolocha participa a la reestrena de ‘Pel davant i pel darrera’

L’actor andreuenc Jordi Banacolocha, després d’una trajectòria impressionant amb més de 200 obres de teatre i una presència considerable a la televisió, semblava que afrontava una retirada tranquil·la. De fet, en entrevistes passades havia insinuat que volia «baixar el ritme» i gaudir d’una etapa més pausada.

L’any 2022 va rebre el Premi Butaca Honorífic Anna Lizarán, un reconeixement a tota la seva carrera i que, en aquell moment, es va interpretar que era una mena de comiat simbòlic. Va fer aparicions més esporàdiques, prioritzant projectes curts i col·laboracions puntuals. Fins i tot, una de les darreres obres que va protagonitzar, Pazzo, tractava del relleu generacional en l’àmbit del món artístic.

També va compartir les seves memòries teatrals per escrit en un llibre publicat per la Fundació AISGE, en el marc del projecte Taller de Memòria, on repassa el seu recorregut escènic, televisiu i reconeixements.

Però per a qui porta el teatre a les venes, com és el seu cas, a més des de ben petit, qualsevol oferta resulta gairebé irresistible. I aquests dies, amb 81 anys, Jordi Banacolocha reapareix com a part del repartiment estel·lar de Pel davant i pel darrera, al Teatre Borràs. Des del 25 de setembre i fins al gener de 2026 es reestrena, amb motiu dels 40 anys de la presentació oficial de l’obra de Michael Frayn, i que al llarg d’aquestes quatre dècades s’ha pogut veure diverses vegades als teatres barcelonins sempre amb èxit de públic.

Tal i com ha comentat l’actor andreuenc en declaracions als mitjans: «el teatre és casa meva» i «aquesta obra és com tornar a jugar amb vells amics». És una ocasió, doncs, que sembla un regal per tal de gaudir del teatre des d’una vessant lúdica. No cal ni recordar que l’obra és una comèdia que mostra el caos còmic d’una companyia que intenta estrenar una obra amb embolics amorosos, actors despistats i sardines que van i venen sense control. És una doble ficció que barreja el que passa davant i darrera de l’escenari, amb un muntatge espectacular renovat per a la present ocasió.

La comèdia, avalada per més de 12 milions d’espectadors des de la seva estrena a Londres, s’ha representat en més de 50 països diferents i s’ha traduït a 28 idiomes. També s’ha portat a la gran pantalla sota el títol Noises off, dirigida per Peter Bogdanovich, amb Michael Caine, Christopher Reeve i Carol Burnett, entre d’altres.

Fotografia: Jordi Banacolocha en un escena de l’obra | Teatre Borràs

Continguts relacionats

Televisió

Suplements

Opinió

Participació