Va interpretar una peça en solitari i va acompanyar els cantaires.
Ahir a la tarda nit es va esdevenir una nova edició del tradicional Concert de Sant Esteve, una de les fites més desitjades i esperades per tots els cors i cantaires de l’Orfeó Català, la seva família coral i el Cor de Cambra del Palau.
El títol d’enguany escollit ha estat Roda el món i torna al Born, ja que al costat de les nadales catalanes, es durà a terme un “petit viatge” per diferents països i continents per tal d’apropar al públic altres tradicions musicals nadalenques tot interpretant i escoltant carols, villancicos i altres cançons i estils.
La primera part del concert va consistir en un repertori català compaginant tradició i modernitat. Es podran escoltar algunes de les nadales més representatives del folklore català, amb harmonitzacions i posades en escena diverses i variades que permetran gaudir de la gran riquesa d’aquest gènere.
A la segona es va iniciar el viatge musical començant per la gran tradició anglosaxona i escoltant harmonitzacions dels grans compositors corals Ola Gjeilo i John Rutter. Posteriorment, es va fer un recorregut pel continent americà de Nord a Sud amb un apropament als musicals i a l’estil barbershop amb les veus del grup Metropolitan Union, cantant en anglès i castellà (‘Pero mira cómo beben los pees en el río’) i tot seguit als ritmes tropicals i dansats de Llatinoamèrica. Abans de tornar cap a casa, es va fer escala al Marroc amb els cants dels més menuts de la família coral.
Per “tornar al Born” i acabar, tots els cors de la casa es van trobar a l’escenari per estrenar la suite de nadales De Nadal a Sant Josep, del compositor Xavier Pastrana.
La intervenció al concert de Joan Seguí i una ressenya biográfica
En el segon apartat, l’organista Joan Seguí va brillar amb lluj pròpia ja que va interpretar en solitari un Interludi musical amb el títol ‘Improvisació sobre Adeste Fideles’, en el qual vaincloure algunes melodoes nadalenques populars catalanes. A més va acompanyar els cantants en diverses de les seves intervencions.
Nascut a Barcelona el 1996, de família menorquina, inicia els seus estudis musicals als 5 anys amb el piano. El 2005 entra a formar part de l’Escolania de Montserrat, on va poder començar els estudis d’orgue, a més del violí i cant coral. Durant la seva estada a l’Escolania, acompanyà el cor com a organista, tant a Montserrat com arreu d’Europa.

Des del 2018 és graduat per l’Escola Superior de Música de Catalunya amb Matrícula d’Honor (on ha estudiat amb els mestres Óscar Candendo i Juan de la Rubia) i en col·laboració amb la Universität der Künste Berlin (on ha estat deixeble de Paolo Crivellaro). El 2021 obté amb les màximes qualificacions el Màster en Orgue a la Hochschule für Musik und Dartellende Kunst Stuttgart amb el Dr. Ludger Lohmann. Combina la seva formació d’organista amb la de continuista, a mà de professors com Luca Guglielmi, Mara Galassi, Arno Schneider o Jörg-Hannes Hahn.
S’ha format paral·lelament en orgue, baix continu i improvisació sota el mestratge ocasional de Montserrat Torrent, Jurgen Essl, Jürgen Kursawa, Naji Hakim, Daniel Roth, Monica Melcova, Roberto Fresco, Michel Bouvard i Luca Scandali entre altres.
És organista titular de l’orgue històric de la Basílica de Santa Maria del Mar, on impulsa la recuperació de la Capella Música de Santa Maria del Mar. També realitza funcions d’organista assistent al Temple de la Sagrada Família, acompanyant el cor Francesc Valls.
En la vessant pedagògica, ha estat professor d’orgue del Conservatorio Superior de Música de Aragón.
Ha realitzat concerts d’orgue en solitari a Espanya, Portugal, Suècia, Turquia i Alemanya. És membre del grup de música antiga The Ministers of Pastime i col·labora habitualment amb el clave i l’orgue amb altres orquestres, cors i consorts (OBC, Orquestra del Liceu, ONCA, Cor de Cambra del Palau de la Música, Orfeó Català, Cantoría…).
L’octubre de 2018 va rebre el 1r Premi del Cicle-Concurs «El Primer Palau» i el Premi de Catalunya Música per la seva interpretació de la Fantasia i Fuga sobre el coral «Ad nos, ad salutarem undam» de Franz Liszt al Palau de la Música Catalana; i l’octubre de 2020 va obtenir el Primer Premio del II Concurso Nacional de Órgano «Francisco Salinas» a Burgos.
Altres reconeixements inclouen el 1r Premi del III Concurso Nacional de Jóvenes Organistas «Ioannes Baptista Cabanilles» (2016), el Premi Internacional «Andrés Segovia – José Miguel Ruiz Morales” (2016), el 2n Premi de la “Joseph Gabler Wettweberb” a la “2017 International Summer Academy of Music” (Ochsenhausen, Alemanya), o la beca «Joves Promeses de la música» que atorga la Fundació de Música Ferrer-Salat (2013).
El 2021 publica el seu primer disc en solitari: BachGround, gràcies a Catalunya Música i amb el segell discogràfic Ficta, enregistrat al Monestir de Poblet, i que ha estat aclamat per la crítica com un dels millors de 2021 (font: Enderrock).
Fotografia de portada: primer Palau | A. Bofill
Fotografia interior: mans de Joan Seguí a Girona Orgue | C. Buscà














