En el marc de la Festa major té una expo a la Biblioteca Can Fabra i un concert de gran envergadura diumenge 1 de desembre.
Una de les poques entitats que forma part del selecte club de les entitats centenàries del districte de Sant Andreu és l’Orfeó l’Eco de Catalunya que no solament ha complert 100, sinó que enguany ha assolit el 125 aniversari.
Aquest aniversari ha coincidit amb l’any dedicat a Josep Anselm Clavé (1824-1874), el compositor, periodista, polític, poeta i empresari que va crear el moviment coral i pare del moviment associatiu contemporani, motiu pel qual, tenint en compte aquesta feliç coincidència i l’arrelament del cant coral en general a casa nostra, Sant Andreu ha esdevingut un dels llocs on s’estan portant a terme diferents actes de reconeixement gràcies a la participació de la Societat Cultural i Esportiva La Lira i la implicació de Pau Vinyes.
Deixant de banda els que ja han tingut lloc, alguns dels quals han estat recollits en aquest mitjà, properament estan programats diversos esdeveniments en els quals l’Eco de Catalunya és el protagonista. Aquest diumenge 1 de desembre a les 17.30h a la Parròquia de Sant Pacià, juntament amb les corals Orfeó de Sants i Orfeó l’Atlàntida, es durà a terme el Concert Extraordinari de Festa Major ‘Glòria de Vivaldi’, amb més de 70 veus, orquestra i solistes, amb un donatiu de 12 euros.

Més endavant, 15 de desembre, se celebrarà el concert Poema de Nadal, de Josep Maria de Sagarra, a l’Ateneu de Sant Andreu.
Entremig, hi ha més actes relacionats amb el cant coral ja que el dimecres 4 de desembre a les 19:30h a la sala Sotacoberta de la Societat Cultural i Esportiva La Lira es podrá acudir-hi per tal de sentir la conferència ‘Els inicis del cant coral a Sant Andreu de Palomar’, a càrrec de Pau Vinyes Roig , historiador i i vicepresident 2n del Centre d’Estudis Ignasi Iglésias (inscripcions a infolalira@gmail.com, i entrada gratuïta).
Per altra banda, aquests dies, i fins el 10 de desembre, a la sala d’exposicions Antoni Arissa, es pot veure una mostra molt completa d’una entitat que sempre ha estat molt relacionada amb Sant Andreu, Catalunya i la seva gent, tant al llarg del seu passat, com en el present.
L’Orfeó La Lira tambá participa a la Festa Major
Un altre orfeó que no deixarà passar la Festa Major en blanc és l’Orfeó La Lira. La seva actuació més propera s’esdevindrà demà mateix a les 17h a la Parròquia de Sant Pacià, juntament amb la participació de la Coral Gaudium (Universitat de Barcelona), La Veu de la Virreina (Tiana) i L’Ideal d’En Clavé (Trinitat Vella). Entrada serà lliure i gratuïta.
Fotografia: El dia 17 de desembre de 2023, el Poema de Nadal de Josep Maria de Sagarra per a la Marató de TV3 | l’Eco de Catalunya














