Les funcions del Grup Teatral Antifaz i La Trapa inauguren la temporada 2024-25.
La primera tongada d’obres de la temporada 2024-25 ja està a punt d’arribar. El pròxim cap de setmana ja estrenen dues companyies: el Grup Teatral Antifaz i de La Trapa. I la successió de representacions ja no tindrà aturador fins el Nadal, per tant, si les expectatives no es malmenten el districte gaudirà d’un trimestre teatral tan bo com el que tindran els boletaires.
L’estrena més propera és la del veterà Grup Teatral Antifaz, que els dies 5 i 6 d’octubre presenta al Casal Catòlic de Sant Andreu a les 21h i a les 18h, respectivament, l’obra ‘Perduts en el temps’, de Juli-Manuel Pou i Vilabella.
Sobre l’escenari compareixeran els components d’un grup de teatre amateur que es retroben després de setze anys en el seu vell teatre, el qual és a punt de ser enderrocat. Durant tot aquest temps, cadascú ha seguit el seu camí, fins que reben una convocatòria que els reuneix tots junts de nou. Ningú sap qui els ha convocat, però hi assisteix tothom. Tothom excepte una persona.

Els personatges de l’obra recorden el passat i surten a la llum actituds i relacions ignorades, amb les emocions a flor de pell. Veurem la relació que cadascun d’ells tenia amb la persona que no assisteix a la trobada, plantejant-se la possibilitat que pugui ser precisament aquesta, l’amfitriona.
Per la seva banda, en el marc de la celebració de la Festa Major del Congrés, el diumenge dia 6 d’octubre a les 18h, el grup La Trapa, amb seu a l’Agrupació Congrés, escenificarà l’obra ‘Pecats d’amor/humor’, una obra divertida amb un bon grapat de personatges que faran a dalt de l’escenari el que gairebé tothom fa a la vida real: buscar l’amor intentant no fer massa el ridícul. Això, sí, intentant no cometre cap pecat i, de ben segur, que tothom coincidirà també en pensar que, en tot cas, els “pecats d’amor» no ho són realment de pecats.
La funció es repetirà el diumenge 13 d’octubre a les 17.30h.

Altres estrenes del mes d’octubre
A la Societat Cultural i Esportiva La Lira, Somni’TS també ha situat a l’octubre (diumenges 13 i 20 a les 18h, i dissabte 19 a les 20h) la reestrena de ‘3 físics’, obra presentada la temporada passada en el mateix ateneu en versió del seu director, Pep Salvat, de l’original de Friedrich Dürrenmatt ‘Els físics’.
També encara a l’octubre la companyia GATS tornarà a representar a Sant Andreu el seu èxit ‘El florido pensil-Nenes’, obra amb la qual van guanyar el Primer Premi al Millor Espectacle del Fica’t al SAT! 2024. Concretament, les sessions seran el divendres 25, el dissabte 26 i el diumenge 27, a les 20h, 19h i 18h, respectivament al Centre Cívic de Sant Andreu.
Es tracta de la versió femenina de l’obra original d’Andrés Sopeña adaptada per Kike Díaz de Rada. Ara és la història de cinc noies sotmeses a la brutalitat del sistema educatiu de l’Espanya de la postguerra, que és el reflex de la ideologia dominant segons la qual la dona ha de formar-se per al matrimoni i les tasques domèstiques gràcies als esforços de la mestra, el capellà, els pares, les cupletistes, i les escriptores de novel·les roses, etc.
I justament a les mateixes dates que GATS en hores un pèl diferents (consultar cartell), la companyia L’Avançada pujarà a l’escenari un altre espectacle, encara que ben diferent de l’anterior, molt relacionat amb la història del teatre a Sant Andreu, seguint fidelment la línia que aquest grup es va marcar en la seva fundació que consisteix a representar les obres de l’insigne dramaturg andreuenc Ignasi Iglésias.

Enguany estan preparant ‘El cor del poble’, amb la qual l’autor va assolir un gran triomf en el seu momento per l’emoivitat del tema. L’argument es basa en el fet que el jove protagonista ha d’escollir entre l’amor de la seva mare adoptiva o la de la seva mare natural que, anys després d’haver-lo abandonat, el reclama al seu costat.

L’Harmonia celebra 10 anys de vida amb teatre
Com ja va informar Andreuenc en article anterior, l’Harmonia celebra aquest any 10 anys d’existència. Les celebracions estan tenint lloc aquest mes de setembre, però l’acte central de la festa commemorativa tindrà lloc el dia 5 d’octubre.
Entre les diverses activitats programades aquell dia no podia faltar un temps dedicat al teatre, ja que l’Harmonia aixopluga diverses entitats teatrals A les 19h tindrà lloc el que els organitzadors han anomenat Còctel de teatre, que consistirà en una mostra de les companyies que allá desenvolupen els seus assaigs. Es tracta de Garbuix Teatre, La Lírica de Sant Andreu, Teatre pels Descosits, La Lunar Teatro, Grup Teatral Antifaz i Cia Desconcierto.
Fotografia de portada: equip de l’Antifaz per l’obra ‘Perduts en el temps’ | Josep Peñarroya.
Imatges referides a les obres de les respectives companyies.














