La Nau Ivanow, guardonada amb el Premi Serra d’Or 2019

Aquest premi és una distinció atorgada anualment des de 1967 per la revista del mateix nom editada per l’Abadia de Montserrat. Malgrat no disposar de dotació econòmica, ha assolit un gran prestigi i renom en l’àmbit cultural català en les categories de literatura i assaig, literatura infantil i juvenil, teatre i recerca, segons el criteri d’un jurat que fa balanç de l’any anterior.

El dimecres 3 d’abril, a l’Espai Endesa de Barcelona, el jurat de la 53a edició, format per Joan-Anton Benach, Francesc Massip, Marta Monedero, Juan Carlos Olivares i Anna Pérez Pagès, va considerar que la Nau Ivanow, ubicada a la Sagrera, era mereixedora del guardó Premi Crítica Serra d’Or de Teatre 2019 a l’aportació més interessant.

Al seu web, els gestors de la Nau Ivanow es declaraven «emocionats de rebre un premi que reconeix els més de 20 anys de trajectòria del nostre espai i que ha vist créixer un centenar de companyies i projectes cada vegada més internacionals». Un premi que, una vegada més, dediquen «a totes les persones que han passat o formen part de la Nau Ivanow i s’han sentit com si aquesta fàbrica de possibilitats fos també casa seva».

Precisament, Manuel Veiga, mort fa pocs mesos i guanyador pòstum del guardó al millor espectacle teatral per Siempre a la verita tuya, havia estat un dels artistes de l’àmbit teatral que coneixia les instal·lacions del carrer d’Hondures.

El 21 de novembre de 2016, la Nau Ivanow va acollir la lectura dramatitzada de l’obra La mort dins una baralla de naips, creació seva, que transcorre en un ambient urbà de fira ambulant, personatges que pertanyen al submón de la prostitució i la droga tramen una intriga policial a partir d’un robatori a una joieria de la zona alta de Barcelona.

Fotografia: Imatge de tots els premiats | Nau Ivanow

Continguts relacionats

Televisió

Suplements

Opinió

Participació