Amb motiu del Dia Internacional dels Arxius, el centre de Sant Andreu celebrarà unes portes obertes per mostrar documents del rec comtal.
El pròxim dijous 8 de Juny entre les 10.00 i 18.00 hores els veïns i veïnes de Sant Andreu podran visitar l’arxiu del districte, que guarda documentació relacionada amb el rec comtal. Els primers documents daten del 1838 i arriben fins al 1985. A més, la jornada comptarà amb una visita guiada a càrrec de l’historiador Manel Martín, que de 17.00 a 18.00 hores donarà a conèixer la importància del rec a Sant Andreu.
Tot i que l’entrada a l’arxiu és gratuïta i no cal inscripció prèvia els organitzadors recorden que l’aforament és limitat.
L’arxiu municipal del districte té el seu origen el 1982 quan un grup de veïns van decidir recuperar la memòria històrica de Sant Andreu. A part dels documents del rec comtal, també destaquen per la seva importància les actes de l’antic municipi de Sant Andreu de Palomar que daten del període de 1870 i 1897, la documentació de l’antiga Tinència d’Alcaldia entre 1936 i 1938, i de la Junta de Districte dels anys 1960-1979.
Situat al carrer dels Segadors 2, l’arxiu té una superfície total de 649 metres quadrats on la meitat es destina al dipòsit documental i l’altra a la sala de consulta, classificació, oficines i magatzem.
Fotografia: Document de l’arxiu del districte | Ajuntament de Barcelona














