La companyia britànica Stopgap Dance fa parada al SAT amb ‘Artificial Things’

L’Espai Dansat compta les hores per estrenar un dels espectacles més esperats de la temporada: ‘Artificial Things‘, de la companyia britànica Stopgap Dance. Els propers 23 i 24 d’octubre, el SAT! Teatre acollirà una representació de dansa contemporània reconeguda en el panorama internacional en què es combinen ballarins amb i sense diversitat funcional i intel·lectual. Una proposta de la companyia per demostrar com seria la vertadera integració dels individus amb disfuncionalitat.

L’espectacle arriba al teatre andreuenc en col·laboració amb el British Council i donarà el tret de sortida al Cicle Capacitats. Un projecte teòric i pràctic per fomentar la visibilitat i la forma de treballar les Arts per a la Millora Social a Catalunya, i per promoure un intercanvi d’experiències entre professionals amb diversitat funcional d’Espanya, Portugal, Itàlia i Anglaterra.

‘Artificial Things’ és la primera producció de la nova directora de la companyia, Lucy Bennett, i tracta de cinc personatges que, asfixiats per la companyia dels altres, busquen escapar d’una sala d’espera a través del rock’n’roll. Un descontrol que farà aparèixer veritats incomodes però que servirà per reflexionar sobre la nostra incapacitat per coexistir i per mostrar que l’eliminació dels que «no encaixen» és alguna cosa fràgil i curta.

El repartiment de l’espectacle està format per cinc ballarins: dos amb diversitat funcional, Laura Jones i David Toole – aquest últim, protagonista de la cerimònia d’obertura dels Jocs Paralímpics de Londres 2012 -, un amb dificultat d’aprenentatge com és Chris Pravia i, finalment, els intèrprets sense diversitat funcional Amy Butler i David Willdridge.

Activitats paral·leles a l’obra

Abans de la  funció del 23 d’octubre es representarà l’espectacle ‘Just a Dancer 2‘ al Passeig de Fabra i Puig, a les 19:45h. Serà la continuació del treball estrenat el 2014 per la companyia Thomas Noone Dance on intèrprets amb diversitat funcional van crear una peça amb el director Thomas Noone.

A més, el dissabte 24 d’octubre i després de la darrera actuació hi haurà un col·loqui al vestíbul del SAT! Teatre amb els artistes de l’obra ‘Artificial Things’. Les entrades es poden adquirir a la pàgina web del teatre.

Fotografia: Membres del l’espectacle ‘Artificial Things’ | Stopgap Dance (SAT! Teatre)

Continguts relacionats

Televisió

Suplements

Opinió

Participació