La febre de Pokémon GO també arriba a Sant Andreu

Des del passat divendres, el districte de Sant Andreu està envaït – de manera virtual – per unes criatures anomenades Pokémons. El videojoc Pokémon GO, basat en la realitat augmentada i la geolocalització, ja ha arribat de manera oficial a Catalunya i acumula milers de seguidors. Un fenomen desenvolupat per Niantic Inc. i distribuït per Nintendo que ha canviat la manera de jugar a videojocs i ha retornat a la infantesa a molts dels seus fans.

A diferència dels videojocs tradicionals, Pokémon GO fa sortir al carrer els seus jugadors. Els parcs, les places i els carrers de les ciutats s’han convertit en els taulers de joc i, el telèfon mòbil, en l’eina per caçar els Pokémons que es troben amagats en aquests llocs.

Per capturar les criatures, entrenar i lluitar amb els diferents personatges de la saga, l’usuari s’ha de moure a través d’un mapa que apareix al seu telèfon mòbil configurat amb un sistema de GPS. Això permet detectar on es troba l’usuari i indicar-li la posició exacta d’un gimnàs, un Pokémon o una ‘poképarada’. La càmera del mòbil també juga un paper important perquè és la que permet enfocar el Pokémon abans de capturar-lo.

A Sant Andreu, per exemple, algunes localitzacions emblemàtiques com ara la Seu del Districte andreuenc, diversos punts del carrer Gran com la merceria Perelló o l’escut de la UE Sant Andreu s’han convertit en punts on els jugadors de Pokémon GO poden trobar nous personatges, premis o objectes que serveixen per avançar i pujar de nivell en el joc.

L’eufòria causada pel joc entre els seus seguidors ha provocat episodis de tota mena. Un dels últims va ser fa tres dies al túnel de la Rovira quan els Mossos d’Esquadra van sorprendre una parella de turistes japonesos que estava capturant Pokémons en una zona prohibida per a vianants. En aquest sentit, la Guàrdia Urbana de Barcelona, en un to distés i a través de Twitter va advertir: «Mares i pares pacteu amb els vostres fills on i com jugar al #PokemonGO No volem un #GameOver imprevist».

L’aplicació de Pokémon GO es pot descarregar de manera gratuïta a Google Play i a l’APP Store.

Redacció: Rut Ortiz i Pau Mitjans

Fotografia: Els llocs emblemàtics de Sant Andreu convertits en espais de Pokémon GO | Andreuenc

Continguts relacionats

Televisió

Suplements

Opinió

Participació