Comencen les semifinals del concurs 9 Talent a Nou Barris

El certamen promou l’aparició de nous artistes joves, especialment de projectes liderats per dones o persones no binàries.

 

En època preeurovisiva Nou Barris no necessita la plataforma de la televisió per a dur a terme el seu «talent show». L’associació Artista o Musa ja té al seu web quines han estat les propostes que han aconseguit ser seleccionades per interpretar el seu art durant els mesos d’abril i maig a diferents centres juvenils de Nou Barris: al de Porta, al de Roquetes i al de Prosperitat. La guanyadora comptarà amb un premi de 300 euros i una actuació completa a l’Ateneu Popular de 9Barris en el marc de la Festa Major de Roquetes, el pròxim 14 de juny.

 

 

La primera semifinal tindrà lloc demà 6 d’abril a les 17h al Kasal de Joves de Porta, a la plaça Sóller amb el concert inaugural de Núria Duran. Allà, per cert, també se celebrarà el PrimaverArt, amb exposició d’art, vermut i paella popular. En aquesta primera sessió actuaran tres artistes més ja en el marc del concurs:

  • Sara Uribe: cantant i violinista. Els primers passos a la música els fa amb 6 anys, quan comença a estudiar violí. Amb 12 s’introdueix a la guitarra i és quan comença a compondre les seves primeres cançons. Amb 18 anys publica el seu primer àlbum “Nou Món” i actualment segueix component i aprenent noves maneres d’explorar la música.
  • Gis: És una rapera de Roquetes. Canta des que té 8 anys, però és l’any 2020 quan decideix iniciar-se en la creació pròpia gràcies a uns amics que feien rap. Ha participat en diverses batalles a “BDP Batalla de Promesas”.
  • Maria Fort: És una cantant i compositora que fusiona gran part de la seva formació i influències musicals juntament amb la seva sensibilitat, introspecció i curiositat pel canvi. En el seu repertori engloba diferents estils (pop, indie, electrònica, techno, r&b), però les melodies que crea amb la seva veu no deixen mai d’abraçar i de transmetre tendresa i força a la vegada.

A part de ser un espai de promoció de les joves artistes del territori, el concurs es proposa enfortir el teixit juvenil i associatiu dels barris. Es tracta d’oferir un espai d’expressió i projecció professional a les artistes emergents del territori mitjançant la programació d’una sèrie d’actuacions durant el mes d’abril i maig a Nou Barris i una gran actuació

Artista o Musa és una associació cultural feminista de recent creació que genera i difon contingut artístic d’artistes dones i persones no binàries, amb la finalitat de “donar-les l’espai i el reconeixement que mereixen i que sovint no tenen perquè estan invisibilitzades”. Amb aquest objectiu, difonen el seu art a les seves xarxes socials, organitzen concerts, esdeveniments culturals i duen a terme entrevistes.

 

Fotografia: retrat de Gis, artista que actuarà demà | Artista o Musa

Continguts relacionats

Televisió

Suplements

Opinió

Participació