Meridiana Resisteix desplaça el tall de posició

Avui els habituals de la zona de Fabra i Pug amb Meridiana han viscut amb sorpresa com a l’hora del tall de Meridiana Resisteix de 19.30h a 21.30h no hi havia ningú, malgrat que la Guàrdia Urbana havia desplegat el dispositiu habitual amb un canvi: els automòbils que pujaven des de la rambla i el carrer de Concepció Arenal podien pujar recte cap a Nou Barris però no podien incorporar-se a l’avinguda.

Per un moment, algun vianant podia haver pensat que aquesta acció reivindicativa havia acabat, però que els agents municipals a còpia de muntar mecànicament tots els dies la mateixa rutina no havien parat atenció en l’evidència.

Evidentment, la Guàrdia Urbana seguia allà fent una feina necessària perquè el que ha succeït avui és que Meridiana Resisteix, una cinquantena de persones, ha desplaçat el tall a l’alçada del carrer de Rosselló i Porcel per poder neutralitzar la contramanifestació de Meridiana sin cortes que sembla que, efectivament, ha quedat desactivada amb aquesta maniobra.

Aquest indret és encara pitjor que el d’abans perquè el desviament que ha d’agafar la circulació rodada queda més lluny, concretament a l’alçada de l’Avinguda Rio de Janeiro, on el veïnat que passejava i estava entaulat a les terrasses ha vist amb sorpresa l’embús mentre anava respirant la contaminació que abans afectava més a la Meridiana.

Tot això coincideix amb un clima polític que ha posat en primer terme la qüestió dels indults als polítics independentistes després de les eleccions al Parlament de Catalunya i la formació del nou govern de la Generalitat.

Per una banda, el govern espanyol sembla que vol concedir en poc temps indults parcials als 12 condemnats del procés, motiu pel qual PP, VOX i Ciudadanos han convocat una nova manifestació de Colón per rebutjar radicalment aquesta possibilitat i el Tribunal Supremo s’ha pronunciat recentment en contra.

A Catalunya, la posició sobre els indults no resulta tampoc unànime perquè els mateixos presos exigeixen l’amnistia i, en aquesta mateixa línia, el 18 de desembre de 2020 el Parlament va tirar endavant una resolució de JxCat, ERC i la CUP en la qual exigien al Congrés l’aprovació d’una llei d’amnistia per tal d’annul·lar les penes dels presos independentistes i permetre el retorn dels exiliats. Per la seva banda, el PSC ha recolzat Pedro Sánchez i PP i Vox també segueixen les consignes de Madrid.

Fotografia: situació del tall avui | Jesús Manzano

Continguts relacionats

Televisió

Suplements

Opinió

Participació