El cicle andreuenc de música tradicional encara ha de celebrar tres dels concerts de la seva programació al llarg dels mes de novembre. Lògicament, amb les actuals restriccions socials establertes pel Procicat no es podrien portar a terme. El fet, però, que les mesures es van acomodant a la incidència canviant de l’epidèmia sobre la població fa pensar als seus organitzadors que encara existeix la possibilitat de realitzar-los i el sistema d’inscripció per assistir-hi roman actiu .
Al seu favor, a més, s’ha de tenir en compte una baixada ostensible de les dades de la propagació del virus que ahir va asssolir el 0’85, o sigui, per sota del llindar de l’índex 1 de velocitat de contagi que serveix de referència per relaxar les prohibicions. En aquest sentit la consellera de cultura va declarar també ahir que és possible que en uns 15 dies es permeti la reobertura de cinemes i teatres si la situació va millorant com fins ara.
Fins i tot, caldria afegir també un ambient general cada cop menys favorable a les mesures que estan ofegant sectors com l’esport i la cultura que no sembla que puguin ser els responsables dels rebrots d’aquesta segona onada de l’epidèmia i estan provocant molt de patiment en les famílies que depenen d’aquestes activitats per guanyar-se la vida.
De moment, el concert que quedaria afectat per la pròrroga de les restriccions decretada ahir dijous seria el del dia 19 de novembre que s’emmarca dins dels actes contra la violència de gènere i que es podria ajornar a la següent setmana encara dintre d’aquest context de protesta i sensibilització.
Sobre els altres dos queda oberta encara la possibilitat de la seva celebració, per la qual cosa els organitzadors mantenen la seva agenda en previsió del que la Generalitat pugui decidir amb la responsabilitat d’aplicar les annul·lacions necessàries, amb els corresponents avisos, si és el cas o els protocols de distància social si es poden dur a terme.
Una altra solució seria la difusió per ‘streaming’ a través del canal de youtube de La Lira dels esdeveniments que, finalment, no es puguin celebrar en directe. En qualsevol dels casos és molt important la inscripció per poder tenir una via de comunicació per traslladar directament als interessats totes les informacions al respecte.
Tot seguit, Andreuenc recorda l’agenda del cicle Nits de Folk i del Festival Folk’n’Viu i els enllaços per inscriure’s:
- Dijous 19 de novembre a les 18:30h, el Centre Municipal de Cultura Popular de Sant Andreu Can Galta Cremat acollirà les Nits de Folk am un concert de petit format en favor d’acabar amb la violència de gènere. L’entrada és gratuïta però cal inscripció prèvia a través d’aquest enllaç: https://forms.gle/bf2FX9QSn3ZT8EBm7
- També dijous, 26 de novembre a les 19h, la Societat Cultural i Esportiva La Lira serà l’escenari de l’última Nit de Folk de l’any amb David Bernal Almansa. L’entrada també és gratuïta i és necessària també inscripció prèvia que es pot fer a través d’aquest enllaç: https://forms.gle/MkUgqEduYQyo2urM9
- I dissabte 28 de novembre, es tanca el cercle de música amb el ‘mini’ Festival Folk’n’Viu amb tres grups en directe a La Lira a partir de les 17h: Corrandes són Corrandes, Raquel Lúa i Julivert. La inscripció és gratuïta a través d’aquest enllaç: https://forms.gle/ErSv4QzBp6s55NWe7
Fotografia: Corrandes són corrandes | Tradicionarius














