El divendres 24 de maig torna la vaga de metro per la crisi de l’amiant

Els treballadors del metro de Barcelona van convocar a una nova vaga aquest dilluns, per mostrar el seu desacord per la gestió de l’amiant que està realitzant Transports Metropolitans de Barcelona. Tal com estava previst, l’aturada va tenir un seguiment important durant els horaris d’aplicació dels serveis mínims, és a dir, entre les 7:00 i les 9:00 hores i les 16:00 i les 18:00 hores, quan el metro va funcionar al 40%; i entre les 21:35 i les 23:35 hores, quan la freqüència de pas va disminuir al 20%.

L’empresa ja va informar que no podia assegurar un servei satisfactori durant les franges horàries afectades i va convidar els usuaris a considerar altres alternatives de desplaçament en aquelles hores. El balanç de la jornada va donar la raó a TMB. A tall d’exemple, a les hores punta, les andanes dels intercanviadors de les estacions de La Sagrera i Sagrada Família van estar tan plenes de gent que es va haver de regular l’accés de passatgers per evitar-hi les aglomeracions i garantir-ne la seguretat.

Malauradament, aquest panorama es tornarà a repetir el divendres 24 de maig, perquè els treballadors segueixen denunciant la manca de diàleg i de lideratge de l’empresa en la resolució del problema de l’amiant. A aquesta situació de desgavell, se li ha d’afegir la dimissió de Mercedes Vidal, regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona i presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona.

Fotografia: Aglomeració de passatgers a l’estació de La Sagrera | TMB

Continguts relacionats

Televisió

Suplements

Opinió

Participació