La Marató de TV3 és una de les cites solidàries per excel·lència a Catalunya i, com cada any, les entitats andreuenques s’hi bolcaran amb un seguit d’actes destinats a dinamitzar la participació i fer pujar el marcador de recaptació. L’edició d’enguany està destinada a la lluita contra en càncer, que al nostre país és la primera causa de mort dels homes i la segona de les dones.
Els més matiners van ser l’AMPA de l’Escola Turó Blau (C. Gran de Sant Andreu, 2), que aquest dilluns van va posar en marxa un mercat de segona mà, amb la finalitat de comprar i vendre tot tipus d’objectes usats. Així els seus propietaris col·laboren en la recaptació solidària i allarguen la vida útil dels objectes en qüestió.
El divendres a les 17:00 hores el CAP Casernes (C. Fernando Pessoa, 47-51) acollirà l’activitat anomenada Balla pel càncer, organitzada per l’associació VoluntàrICS. La recaptació de tothom qui participi en les classes de ball Fem salut es destinarà a incrementar el marcador solidari.
La jornada del dissabte serà de caire matinal. A les 9:00 hores, l’AFA FEDAC Sant Andreu (C. Ramon Batlle, 39) ha preparat una classe magistral de futbol d’estil lliure. Hi participaran tots els membres de la comunitat educativa i hi haurà un vermut solidari, sortejos i moltes sorpreses. A les 10:00 hores, l’AMPA de l’Escola Sagrada Família (C. Arquímedes, 60-68) ha organitzat La Marató del Safa, amb cantada de nadales, botifarrada, música i d’altres activitats.
El diumenge serà el dia amb una major concentració d’activitats, principalment a la plaça d’Orfila. A les 9:00 hores hi haurà venda i tallers infantils, de la mà de l’Escola La Maquinista i el projecte +Educació. Tot seguit, a les 10:00 hores, hi haurà l’acte Entitats de Sant Andreu per La Marató. Una diada festiva amb balls, música, tallers, espectacles i participació solidària, amb entitats, associacions, agrupaments, esplais i particulars.
I per la tarda, més activitats. A les 16:30 hores es durà a terme el musical The greatest hits organitzat per l’Escola Mare de Déu de la Soledat (C. Segre, 35), amb una recopilació de grans èxits. I a les 18:00 hores hi haurà dos actes en paral·lel. D’una banda, el Grup Benavinguts del Casal Catòlic de Sant Andreu (C. Pons i Gallarza, 58) farà un concert de blues i rock-and-roll a càrrec dels grups White Room i Otaku Jazz. D’altra banda, a l’Ateneu de Sant Andreu (C. Abat Odó), l’Orfeó l’Eco de Catalunya interpretarà el Poema de Nadal de Josep Maria de Sagarra.
Fotografia: Actes organitzats a la plaça d’Orfila en una edició anterior | La Marató de TV3














