El Sant Andreu s’ha imposat en tots els sentits davant al camp del Vilafranca per 0 a 2. Els gols d’Òscar Muñoz i Josu en la primera meitat han decantat la victòria cap al costat andreuenc, que ha fet mèrits en totes les facetes del joc per merèixer sumar els tres punts fora de casa. Els resultats dels seus competidors, a més, certifiquen la tercera plaça pels homes de Mikel Azparren.
El partit es presentava com un dels dies marcats en el calendari, ja que es jugava contra un rival directe, que amb aquesta derrota gairebé ja es pot deixar de considerar candidat a la promoció d’ascens. El Sant Andreu ha estat a l’altura de la important cita que tenia per davant. El plantejament tàctic ha sortit a la perfecció. En un camp que, per dimensions, és força estret i profitós a l’hora de tractar de pressionar a dalt, els homes de Mikel Azparren gairebé no han deixat trenar jugades als locals, i a més a més aconseguien ocasions fàcils amb aquestes pilotes recuperades a prop de la porteria rival. Després en defensa, jugar tot el possible sempre, sense prendre grans riscos. En general, un partit molt seriós per part dels quadribarrats.
Un cop s’ha vist la diferència tàctica, i fins i tot també d’intensitat, les aproximacions no s’han fet esperar massa. Per mitjà d’Elhadji, Josu, Juanan, que ha fet un gran treball per la mitja punta, i les sempre imprescindibles incorporacions a l’atac de David López s’ha començat a desestabilitzar la defensa del Vilafranca, que s’ha trobat força erràtica, fet que el Sant Andreu ha aprofitat. Els avisos han arribar amb xuts d’Elhadji i Josu, ben salvats pel meta local Miguel Ramos.
A la tercera, ha estat la vençuda. En el 21′, després d’una bona jugada entre Juanan i Josu, l’extrem ha forçat Ramos a fer una bona intervenció però la pilota ha quedat viva dins l’àrea i Òscar Muñoz ben col·locat ha finalitzat a la perfecció marcant el primer gol.
Els homes de Mikel Azparren no han baixat el llistó en cap moment de la primera part i les ocasions han continuat arribant. Una de les més clares ha estat la doble ocasió de Noguera i Josu. Tots dos, primer el central i després el davanter agafant el rebot amb una volea contra picada, han acabat estavellant-se al travesser de la porteria del Vilafranca. Però, en el 42′ han brotat els fruits de tot l’esforç que estava fent el Sant Andreu, ja que Josu amb la puntera marcaria el 0-2 al seu exequip, després d’una excel·lent passada en profunditat d’Òscar Muñoz a l’interior de l’àrea.
Amb un resultat tan favorable al descans, el Sant Andreu ha sortit molt més prudent en la segona part, calculant i economitzant tots els riscos possibles per mantenir l’avantatge que s’havia guanyat en la primera meitat. Els locals, en aquests segons 45 minuts, han fet un pas endavant i s’han imposat una mica més en el domini de la possessió, però sense posar en gran perill la porteria de Segovia, que només ha hagut de fer una gran intervenció davant Pol Via amb una perillosa rematada des del segon pal.
Encara que en la segona part no s’ha marcat més gols, el Sant Andreu ha tingut opcions per ampliar el resultat. Les més clares, un xut de Víctor des de fora l’àrea que el pal ha repel·lit i un remat d’Elhadji salvat sota pals per un defensa amb Ramos ja superat. També ha estat una bona oportunitat pel retorn de Kuku, que tornava d’una lesió, i ha pogut recuperar sensacions amb els minuts que Mikel Azparren li hi ha atorgat.
En definitiva, el Sant Andreu al camp del Vilafranca ha fet d’equip gran, ha arribat, s’ha imposat, i ha marxat cap a casa amb els tres punts, que conjuntament amb la fortuna dels resultats dels altres partits ha firmat una jornada que ha sortit perfecta pels interessos andreuencs.
Fotografia: Óscar celebra el primer gol | Betevé














