Itaca Band va tornar als escenaris a l’hivernacle del Poble Espanyol, dins del Festival Cruïlla de tardor. Després de diverses actuacions cancel·lades arran de l’acusació d’un grup feminista d’una suposada agressió masclista per part del cantant, l’andreuenc Albert Garcia, els components d’Itaca Band trepitjaven de nou l’escanari i obrien l’actuació amb el tema ‘Explosiva’.
Els fans van poder gaudir d’un repertori amb més de 20 cançons, on la formació va tenir a l’escenari, el suport dels músics i amics com en Guillem, Francesc, Singu, Vicent, Albert, Carlos i Canciones de Nadie, als qui han agraït el seu suport publicament.
L’emoció es va viure des de la primera nota que va sonar fins a la darrera. Al quart tema, el públic va aixecar uns rètols on es llegeixia “TOTS SOM ITACA”. Durant el concert també es van poder sentir cants a favor de la llibertat dels Jordis o “Els carrers serán sempre nostres”.
En finalitzar el concert es podia veure l’emoció als ulls de tots els membres que van donar les gràcies en vàries ocasions . L’Albert Garcia es va trencar en finalitzar l’actuació i els seus seguidors el van poder veure plorar d’emoció.
El grup musical Itaca Band va publicar el passat agost a les seves xarxes una imatge completament en negra, on informaven que per motius de salut, quedava cancel·lat el concert previst per aquella nit, i on donaven les gràcies per la comprensió “ens veiem a la propera” escrivien.
El 23 d’agost, van fer un comunicat a les xarxes socials, ja que la nit anterior la seva actuació va ser boicotejada per un grup de noies. Aquestes acusaven el cantant Albert Garcia d’haver dut a terme una agressió masclista.
L’actuació no es va poder realitzar, a causa de la violència del grup femení i la nit va acabar amb cinc noies ateses pels serveis d’emergències.
El 23 d’agost Itaca Band va fer un primer comunicat en relació als fets i el 24 d’agost va fer un altre més extens per intentar donar més de llum a la situació que estaven vivint.
Després d’aquests esdeveniments, el grup Itaca Band, va veure com es cancel·laven 14 concerts més, ja que la campanya de boicot va continuar per part del grup feminista. Fet que va provocar un greu estat de salut del cantant Albert Garcia, que ha necessitat ajuda psicològica per recuperar-se.
Fotografies: Víctor Fornieles














