El passat dimecres 5 d’octubre es va celebrar el primer plenari del districte de Sant Andreu d’aquest nou curs polític. La regidora andreuenca, Carmen Andrés, va informar durant la sessió que la Generalitat de Catalunya ja ha encarregat l’execució de les obres del nou institut Martí Pous i que des de la Comissió de Seguiment de les Casernes van poder comprovar que la part més avançada és la que fa referència a les llicències per a nous habitatges socials, entre d’altres novetats.
Andrés va explicar que el Govern de la Generalitat va enviar un comunicat el dia 26 de juliol dient que havia encarregat a Infraestructures l’execució de les obres de la nova construcció de l’Institut Martí Pous, el qual s’ubicarà al recinte de la Fabra i Coats. En relació amb les noves escoles que s’ha inaugurat aquest curs a Sant Andreu, la regidora va exposar que “esperem que els mòduls de la Sagrera siguin provisionals” i va valorar positivament l’obertura de la nova escola Can Fabra.
Respecte la problemàtica de les antigues Casernes de Sant Andreu, Carmen Andrés va exposar que ella mateixa s’incorporarà a la comissió tècnica de seguiment. En aquest sentit, segons el repàs que es va fer sobre tots els equipaments va comentar que la part relativa a les llicències de nous habitatges protegits és la que està més avançada. De la resta d’equipaments previstos i pendents, com ara l’escola bressol, la residència per gent gran, el poliesportiu o el centre cívic, no es va fer cap menció.
En aquesta part informativa, Carmen Andrés també va donar a conèixer la licitació de la redacció del projecte del Casal d’Entitats i del Centre de Serveis Socials de Porta Trinitat. De moment, però, s’ubicaran en un edifici provisional i més endavant es buscarà un emplaçament definitiu. Un altre de les actuacions per als propers mesos serà el Mercat del Bon Pastor que està previst que inicií les obres el proper mes de novembre i finalitzin el setembre de 2018. La inversió prevista és de gairebé 10 milions i mig d’euros. La inauguració de l’Skate Park del Baró de Viver i la valoració de les activitats del comerç andreuenc van ser els altres temes que va destacar la regidora.
També es va donar compte de la homologació d’entitats esportives per poder accedir a les beques que dóna l’Ajuntament als joves per fer activitats extraescolars i de les obres del districte. D’aquest últim punt, destaca l’adjudicació i l’entrega de claus dels habitatges corresponents a la tercera fase de remodelació del barri del Bon Pastor perquè a finals d’any els veïns puguin entrar a viure; la licitació de les obres de 45 habitatges de lloguer previstos a Can Fabra que es farà al novembre; la redacció de la quarta fase d’habitatges al Bon Pastor i també la finalització dels treballs al carrer Borriana.
A l’inici del ple es va nomenar el nou conseller de Barcelona en Comú, Antoni Corbella, en substitució de Suso López, que fins el passat mes de juliol va ser conseller tècnic del districte de Sant Andreu. Un càrrec que va passar a mans d’Ivan Marza després de la incorporació de Carmen Andrés (PSC) com a nova regidora andreuenca, en substitució de Laia Ortiz, arran de l’Acord de govern d’esquerres que van signar el passat mes de maig l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i el president del grup municipal del PSC, Jaume Collboni.
Fotografia: A l’esquerra, Montserrat Benedí, presidenta del districte, i a la dreta Carmen Andrés, regidora del districte | Ajuntament de Barcelona