Comparteixo a través d’Andreuenc una desagradable experiència que vaig viure a mitjans d’agost amb el propòsit de poder actuar conjuntament per arreglar aquest problema que em sembla que avui dia resulta intolerable en una societat moderna.
Es tracta que la meva dona i jo, juntament amb el nostre nadó que anava en el seu carret, vam haver de fer ús dels trens que passen per l’estació de Sant Andreu Comtal. Lògicament, per accedir a l’andana corresponent ens vam adreçar als ascensors de la instal·lació i ens vam trobar amb la trista sorpresa que cap dels dos ascensors no funcionava.
La solució que vam haver de prendre resulta òbvia: agafar a pes nadó i carret entre els dos per fer front l’important desnivell existent, amb un nombre considerable d’esglaons, a ple mes d’agost. Això a l’anada i després a la tornada perquè els dos ascensors seguien fora de servei.
És evident que la queixa no la faig tant per nosaltres com per totes aquelles persones que poden trobar-se en una situació encara pitjor per salvar aquest obstacle, ja sigui perquè persones soles van molt carregades i necessiten ajuda de terceres persones que s’ofereixen amablement, ja sigui perquè es troben lesionades, pateixen algun tipus de discapacitat o són persones grans amb problemes de mobilitat.
Davant d’aquest fet lamentable que s’està eternitzant, Renfe solament ofereix la possibilitat d’interposar una queixa online. És per aquest motiu que jo ja he formulat la meva queixa per reclamar el bon funcionament d’un servei bàsic amb relació al qual la rapidesa en la intervenció hauria de ser inmediata i, en canvi, no es procedeix amb la diligència necessària.
I, a més, prego que si cap lector tanbé ha patot aquesta situación o la troba injusta també inverteixi un momentet de la seva jornada per fer força entre tots i que es posi remei al problema gràcies a la pressió de moltes persones.
Per anar acabant, afegeixo que ahir els ascensors encara continuaven espatllats i que el personal de seguretat sempre ha estat molt amable.
Finalment, comparteixo amb vosaltres, veïns i veïnes, l’enllaç per formular reclamacions sobre el servei a Renfe:
https://ovt.gencat.cat/gsitfc/AppJava/generic/conqxsGeneric.do?webFormId=04&set-locale=es_ES
Text: Jaime Cranes.
Fotografia: els ascensors de l’estació de Sant Andreu Comtal, en imatge d’arxiu | Andreuenc