Els trens d’alta velocitat ja creuen la futura estació de la Sagrera

Els trens d’alta velocitat han començat a circular per l’interior de la futura estació de la Sagrera, segons ha informat Adif. Després de set mesos de proves, aquest diumenge a les 6:22 hores ha travessat per primer cop la infraestructura un comboi comercial del corredor Barcelona-Girona-frontera francesa. En aquesta fase, s’han posat en servei tres vies d’ample estàndard, que permetran una mitjana de 34 circulacions diàries els dies laborables i 28 durant els caps de setmana.

A més de les vies destinades al trànsit comercial, també han entrat en funcionament quatre vies a la Zona de Tractament Tècnic de Trens (ZTTT). Aquestes noves instal·lacions ajudaran a descongestionar l’estació de Sants i a millorar la seva capacitat operativa. Segons el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, la posada en servei d’aquestes infraestructures suposa «una fita més» dins d’un projecte que compta amb una inversió total de 1.270 milions d’euros.

L’entrada en funcionament d’aquestes noves vies ha estat possible després de completar la construcció de la meitat de la coberta de la futura estació de la Sagrera, concretament a la zona de Sant Martí de Provençals. També s’han instal·lat els sistemes d’electrificació, catenària, telecomunicacions i senyalització, incloent-hi els equips de seguretat dels sistemes ERTMS i GSM-R.

Des de la Generalitat de Catalunya, el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, ha valorat positivament el progrés de les obres, que ara avancen “a bon ritme”. Tot i això, ha assenyalat que cal un impuls addicional per enllestir l’arquitectura de l’estació i garantir-ne la posada en marxa completa dins dels terminis previstos.

Fotografia: Tren d’alta velocitat creuant la futura estació de la Sagrera | Adif

Continguts relacionats

Televisió

Suplements

Opinió

Participació