Comencen les obres del nou Casal de la Gent Gran de la Trinitat Vella

L’Ajuntament de Barcelona ha iniciat les obres per transformar els locals de la planta baixa de la carretera de Ribes, 85-87 en el nou Casal de Gent Gran del barri de la Trinitat Vella.

 

El projecte, que té un termini d’execució d’uns sis mesos, i per tant, es preveu que estigui enllestit durant la primavera de 2021, consisteix en adaptar i transformar l’espai de 414 m2 de superfície que tenen aquests locals, per a nous usos comunitaris.

Així doncs, l’equipament incorporarà un punt d’informació, una sala polivalent per fer activitat física així com actes i tallers comunitaris, una sala d’informàtica, un espai de jocs, una sala de reunions i una cafeteria.

Els espais del nou equipament quedaran distribuïts en dos nivells dins d’una sola planta, i tot el conjunt serà directament accessible des del carrer. Es planteja que tot l’espai tingui la màxima funcionalitat i polivalència per facilitar les activitats i usos molt diversos que hi ha previstos.

L’obra es farà de la manera més sostenible possible i generant el mínim de molèsties a l’entorn. Així doncs, els elements actuals es desmuntaran en comptes d’enderrocar, aprofitant i reciclant fustes i altres materials, i en el procés de l’obra es controlaran les emissions de pols, de sorolls i residus.

Amb l’execució del projecte constructiu, que suposa una inversió de 986.000 €, el districte de Sant Andreu culmina una iniciativa que el Pla de Barris de Trinitat Vella va iniciar a finals de 2017, amb la compra dels tres locals dels números 85 a 97 de la carretera de Ribes, adquirits per un valor de 516.000€.

Amb aquesta compra, l’Ajuntament atenia de fet una demanda de les persones grans del barri de la Trinitat Vella, que reclamaven un espai cívic destinat a fomentar hàbits saludables i de benestar social, així com el lleure, la formació permanent, l’activitat física i la relació entre persones grans.

Fotografia: futur aspecte de l’interior del casal | Ajuntament de Barcelona

Fotografia interior: aspecte actual dels locals de la Carretera de Ribes | Google Maps.

Continguts relacionats

Televisió

Suplements

Opinió

Participació