Campanya intensiva de les Formigues de Sant Pacià abans de vacances

Aquest col·lectiu humà que, ben conscientment, pren el seu nom de l’insecte que es caracteritza per la seva laboriositat, organitzatció i mode de vida social, és un grup de persones vinculades a la Parròquia de Sant Pacià que, a principis de 2009, van prendre consciència de la necessitat urgent d’aportar més subministres al banc d’aliments d’aquesta església. En conseqüència, van decidir prendre la iniciativa de crear aquesta entitat que té com a propòsit sortir al carrer per a informar, sensibilitzar els veïns i recollir aliments que han de satisfer les provisions bàsiques d’aquells que no tenen prous recursos.

A aquestes accions, que com a mínim es fan un cop al mes a diferents indrets del districte per a tenir més ressò, les anomenen plantades perquè consisteixen en instal·lar una paradeta, normalment al carrer, que serveix de punt d’informació i de recollida d’aliments. Precisament, aquest mes de juny tenen un calendari d’intervencions força important i decisiu per afrontar els difícils mesos de juliol i agost, quan la fugida cap a les residències d’estiueig provoca una reducció dels recursos. Per aquest motiu donen a conèixer el calendari previst per a aquest mes.

La propera plantada serà a La Lira el diumenge dia 7 de juny, a les 18:00 hores, amb la col·laboració del grup de teatre solidari Somni’TS, que representarà l’obra Menecmes, de Plaute. Una aportació d’aliments permetrà accedir a la sala i gaudir de l’espectacle. La segona sortida serà el dissabte 13 de juny, en motiu de la Festa del Comerç al Carrer. Es plantaran dues carpes al llarg de tota la jornada que estaran al carrer Gran de Sant Andreu, una a l’alçada del carrer de Llenguadoc i l’altre prop del carrer de Joan Torras.

La tercera plantada serà a La Maquinista els dies 26, 27 i 28 de juny, a la mateixa hora que es faran les inscripcions per a la VIII Cursa de la Maquinista per la Integració. És a dir, el divendres 26 de 15:00 a 22:00 hores, el dissabte 27 de 10:00 a 22:00 hores i el diumenge 28 de 7:00 a 11:00 hores. Tots els aliments recollits van directament al Rebost Solidari d’Aliments, que atén a Sant Andreu de Palomar, la Sagrera i el Bon Pastor, i que actualment té la seva seu al carrer de Berenguer de Palou, 104-118.

Que ningú que no val la pena fer una contribució perquè aquestes campanyes tenen poca repercussió. Tot el contrari. Els resultats sempre són satisfactoris, com ho demostren les xifres de darreres campanyes. Sense anar més lluy, en la plantada passat 18 d’abril es van recollir 1.913 kg d’aliments, 870 unitats de bolquers i 78 euros en efectiu. I el darrer cap de setmana d’abril, el Grup Teatral Antifaz va poder aportar 700 euros a l’entitat gràcies a la recaptació de l’espectacle Letras de Gabo en los labios que es va representar als Locals de Sant Pacià. Uns diners invertits en comprar materials molt necessaris com a taules o neveres.

En aquesta línia, una de les accions que més èxit està assolint és l’activitat anomenada Cavalcada dels Aliments, que aprofitant la Cavalcada de Reis que organitza el Districte de Sant Andreu, realitza en paral·lel una campanya de recollida d’aliments. En l’edició d’enguany –la tercera de la iniciativa– es va arribar a la xifra de 5.069 kg de menjar.

Tanmateix, molts andreuencs encara recorden l’emblemàtica jornada del dissabte 25 de maig de 2013. Aquell dia una munió de gent es va lliurar amb il·lusió a la tasca urgent de proveir el magatzem sota el lema Entre tots omplim el rebost. El centre d’operacions va ser la plaça de Can Fabra i el gran escenari es va omplir amb moltes actuacions. La participació dels veïns va ser tan important, que va ser motiu d’admiració i tema per a molts articles als mitjans de comunicació del país. I, sobretot, es va aconseguir l’espectacular xifra de 25.560 kg d’aliments recollits. Tothom està orgullós de proeses com aquesta, però recolzant campanyes més humils de forma regular, potser no caldrà arribar a fer esforços extraordinaris.

Fotografia: Carpa de recollida d’aliments al carrer | Les Formigues de Sant Pacià

Continguts relacionats

Televisió

Suplements

Opinió

Participació