Barcelona en Comú respon que l’obra compleix amb el planejament vigent

Tot i això, el grup municipal aclareix que va aturar-la per no perjudicar possibles troballes arqueològiques


Arran de tota la polèmica que ha sorgit aquests últims dies envers la destrucció de patrimoni històric a Sant Andreu, el grup municipal de Barcelona en Comú al districte de Sant Andreu ha donat explicacions sobre els fets. Ho ha fet amb un comunicat oficial publicat al seu web.

En aquest, asseguren que “l’obra que s’està duent a terme compleix amb allò que estableix el planejament vigent: el manteniment de les cases 2-4 i la recuperació com a espai verd de la resta de la zona” i aclareixen que van acordar amb entitats de Sant Andreu de Palomar “ampliar la preservació a les cases dels números 6 i 8-12 amb la voluntat de poder dur a terme, en el futur, un estudi que determini el seu valor patrimonial”. A més, recalquen que «el mur de maó que envolta el carrer Cinca no té valor patrimonial«.

Respecte a la polèmica aturada de les obres, diuen que les van decidir aturar “per tal de revisar amb els serveis d’arqueologia de l’Ajuntament que l’actuació que s’està duent a terme no perjudica possibles troballes”. També confirmen que «les dues fites trobades no formen part del Rec Comtal» i que continuaran treballant de la mà dels serveis arqueològics per supervisar i controlar tota l’obra.

Fotografia: Cases del carrer del Pont | Daniel Sanchez

Continguts relacionats

Televisió

Suplements

Opinió

Participació