L’Ajuntament posa traves a l’ampliació de La Maquinista

L’Ajuntament de Barcelona ha denegat el pla de millora urbana presentat per l’empresa promotora, Unibail Rodamco Steam, argumentant que «presenta defectes que fan impossible que tiri endavant l’ampliació», que inclou més superfície comercial, un pàrquing, una escola i habitatges. Segons la quarta tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, la iniciativa «atempta contra l’entorn, principalment el teixit comercial del Districte de Sant Andreu».

Sanz ha revelat que «comptem amb informes sectorials de mobilitat, educació i drets socials que desaconsellen l’ampliació del centre comercial, que si s’executa amb les dimensions previstes es convertiria en el més gran de Catalunya». En base a aquesta informació, el govern municipal va decidir el passat 17 de desembre denegar el pla de millora urbana.

Tot i això, la tinenta d’alcalde ha admès que «Unibail té una sèrie de drets urbanístics garantits que deriven de la modificació del Pla General Metropolità«, aprovada pel govern de Xavier Trias amb el suport del Partit Popular de Catalunya. L’empresa promotora pot aixecar fins a 36.000 metres quadrats més de sòl comercial, 50.000 de sòl residencial i 6.000 més per a usos complementaris. En aquest sentit Sanz ha manifestat que «tenim idees, tenim propostes, però partirem de zero».

Així doncs, La Maquinista es podrà ampliar amb aquests límits si el seu impulsor així ho decideix, però ara s’obre una nova etapa de negociació. La responsable d’Urbanisme ha esmentat els motius pels quals es vulnera l’ordenament urbanístic; que tenen a veure amb els terminis d’execució, amb l’operació amb el sòl i el subsòl de titularitat pública i per últim amb la reparcel·lació del sector, que només tenia una cessió provisional i per tant estava per consolidar.

 

El Districte assegura que l’escola serà una realitat

Sanz no s’ha mossegat la llengua i ha repetit en diverses ocasions que «el promotor de La Maquinista havia utilitzat el xantatge de la construcció de l’escola annexa per condicionar l’ampliació del centre comercial». Tant la responsable d’Urbanisme com la regidora del Districte de Sant Andreu, Laia Ortiz, han assegurat que l’escola serà una realitat.

Fotografia: La Maquinista en una imatge d’arxiu | Sergio Flores

Continguts relacionats

Televisió

Suplements

Opinió

Participació