Trobada històrica: per primera vegada en la història recent, un alcalde de Barcelona, en aquest cas Jaume Collboni, ha citat delegacions del Sant Andreu i l’Europa abans d’un enfrontament entre els dos equips. El bon moment esportiu de tots dos, acompanyat de l’auge social del club quadribarrat, i en menor mesura també de l’escapulat, ha fet que el derbi del futbol popular passi a ser un esdeveniment de ciutat, i no només una rivalitat entre dos antics pobles amb una identitat molt marcada.
La reunió s’ha emmarcat en un clima de màxima cordialitat institucional i esportiva. Sens dubte, la millor imatge possible abans d’un partit de molta rivalitat on hi ha molt en joc: qui guanyi presentarà la seva candidatura a ser campió i aconseguir l’ascens directe a Primera RFEF, quan només faltaran cinc partits més per acabar la lliga regular. Per la qual cosa, l’expectació és màxima i traspassa fronteres.
A la recepció institucional hi han assistit els presidents del Sant Andreu i l’Europa, Taito Suzuki i Manuel Camino, del conjunt quadribarrat, i Hèctor Ibar, de l’escapulat; els entrenadors dels dos equips, Xavi Molist i Aday Benítez; i també els seus capitans, Alberto García i Àlex Cano. Les dues delegacions han estat rebudes per l’alcalde Jaume Collboni; les regidores dels dos districtes, Marta Villanueva per part de Sant Andreu i Laia Bonet per Gràcia; i el regidor d’Esports, David Escudé.
El Sant Andreu valora molt positivament la trobada
El club quadribarrat ha sortit molt satisfet de la trobada, la qual ha valorat com a «molt positiva». La delegació andreuenca ha manifestat que «l’alcalde ha sigut molt proper i estava al corrent de tota l’expectació que aixeca el derbi». Fonts del club també han destacat que el consistori ha mostrat el compromís de fer tot el possible per ajudar el Sant Andreu en cas d’ascens a Primera RFEF.
Fotografia: Representants municipals i delegacions dels dos clubs | UE Sant Andreu














