Un final de ratxa sense drama

El Sant Andreu no ha pogut ampliar a set la ratxa de victòries consecutives que li han permès recuperar totes les opcions de disputar la promoció d’ascens. Els quadribarrats només han pogut empatar al camp de la Pobla de Mafumet en un duel poc vistós i on els dos equips, en bona dinàmica, s’han anul·lat mútuament. El punt sumat no és dolent tenint en compte les ensopegades dels perseguidors, tot i que la victòria de l’Horta enfront l’Ascó fa que els blanc-i-negres incrementin a tres l’avantatge en la lluita pel quart lloc.

El filial del Nàstic no ha estat mai un rival senzill i la seva bona dinàmica (tres victòries consecutives) ja feia preveure que tampoc ho seria aquest dissabte. Per això, i malgrat la setmana de tres duels que afronta ara el Sant Andreu, Azparren ha posat tota la carn a la graella –la disponible, tenint en compte les baixes de David López, Juanan, Víctor i Alcover–. Això ha permès que el duel hagi tingut un cert domini andreuenc, amb més pilota i més presència a camp contrari, però sense generar ocasions de perill.

I és que la Pobla ha mostrat una solidesa defensiva molt bona, atents a l’hora de tallar les passades definitives que provaven els quadribarrats. Clar que el Sant Andreu també s’ha mostrat molt ferm al darrera i ha cedit molt poques opcions. De fet, els locals ho han intentat més en contracops després de robar pilotes i, durant els primers 45 minuts, tots ells han estat ben protegits. De fet, Segovia només ha fet una aturada, a xut fluixet de Pol Domingo.

El Sant Andreu, però, tampoc ha estat brillant en atac en aquest primer temps. De fet, l’ocasió més clara ha arribat en un xut de falta de Josu que ha marxat desviat per poc. En jugada, aproximacions sí que ha tingut, però sense saber concretar en xut a porta.

Després del descans, els quadribarrats han volgut posar una marxa més i els primers minuts d’aquesta segona meitat sí que han tingut un domini clar, amb opcions bones però sense fortuna a l’hora de culminar-les. La Pobla, conscient que tocava resistir, ho ha fet fins trobar la seva opció. I aquesta ha arribat. Al minut 56, Roger Escrivà ha pispat la pilota a Felipe al mig del camp, ha conduit fins gairebé la frontal i ha elevat una assistència bombejada cap a Joel que de primeres a rematat al fons de la xarxa aprofitant també la indecisió de Segovia, que no ha sortit a interceptar-la.

El Sant Andreu ha quedat tocat uns minuts però poc a poc s’ha refet i ha tornat a agafar les regnes del duel, malgrat que continuava sense poder trobar la darrera passada. Fins que, al 70’, una genialitat de Sergi ha acabat significant el gol de l’empat. El migcampista semblava estar tancat al costat del córner i envoltat de dos defenses però ha estat capaç de conduir la pilota fregant la ratlla de fons, fer la paret amb Ferran i, ja dins l’àrea, engaltar un bon xut a pal canviat per superar Cordero i establir la igualada.

D’aquí al final, Sant Andreu i Pobla han intentat protagonitzar un intercanvi de cops però sense encert. Només Josu, amb un xut molt desviat, ha estat a prop del segon. Ja al tram final, els dos equips, més els locals que els visitants, han evidenciat que no veien malament el punt i han acabat signant taules per començar una setmana clar en el futur del campionat.

Fotografia: Un instant del duel disputat a la Pobla de Mafumet | Judit Andreu

Continguts relacionats

Televisió

Suplements

Opinió

Participació