Quan la pilota no vol entrar, no s’hi pot fer res. El Sant Andreu ho ha intentat una vegada i una altra, però no ha estat capaç d’anotar cap gol. Un empat a zero agredolç pels quadribarrats. Un cop acabat el duel, alguns jugadors com Sekou i Dani Guerrero, sobre el terreny de joc, ploraven de tristesa. L’entrenador del Vilassar, Manel Moya, ha manifestat textualment que se’ls “ha aparegut la verge”.
El final de la lliga cada cop és més a prop i els punts són autèntic or. El partit al camp del Vilassar era la primera de les tres finals que restaven pels andreuencs. Els jugadors del conjunt de Mikel Azparren sabien de la importància d’aquest encontre i des de l’inici han sortit a la recerca del primer gol. Sekou, en el minut 3, ha caçat una pilota morta dins l’àrea, d’esquena a porteria, però ha caigut a terra. La jugada ha continuat amb diversos rebots, però al final la defensa local ha desviat la bola a córner.
David López, molt actiu com a extrem per banda esquerra i després a la segona meitat fent la funció del lateral per la mateixa banda, ha disposat del primer xut entre els tres pals i ha obligat a lluir-se Imanol, el porter del Vilassar. Era el minut 15. A la següent aproximació amb perill, en una falta lateral penjada per Luismi, Imanol ha deixat botar la bola creient que sortia fora, però aquesta ha impactat en el travesser. Dani Guerrero ha caçat el rebot i ha marcat de cap, però el seu gol ha estat anul•lat per fora de joc. La primera de les tres dianes quadribarrades que l’àrbitre David Garcia no ha donat validesa.
Després d’uns minuts inicials frenètics, el Sant Andreu ha rebaixat el ritme i el partit ha entrat en una fase en què cap dels dos equips ha rondat amb perill l’àrea contrària. Quan quedaven 5 minuts per arribar al descans, l’equip de Mikel Azparren ha tornat a pitjar l’accelerador per arribar a la represa amb un gol de distància. Robert Simón ha tingut la primera de les múltiples ocasions que ha gaudit. El davanter andreuenc ha superat per velocitat a un defensor del Vilassar i davant del porter l’ha batut amb un toc suau de vaselina. Quan la bola estava a punt d’entrar, Jaume ha aconseguit desviar el xut sobre la mateixa línia de gol.
El Sant Andreu ha creat molt de perill gràcies al seu joc aeri. En una altra falta lateral, en el minut 43, Sekou ha rematat fora de forma inexplicable una bola franca quan estava tocant l’àrea petita. En canvi, el Vilassar, que no havia creat gens de perill en la primera meitat, ha pogut arribar al descans per davant en el marcador. Soufiane ha rematat de cap dins l’àrea però Segovia, molt atent, ha aturat el xut.
En la segona part, el Sant Andreu ho ha donat tot per marcar i ha estat un autèntic vendaval de joc ofensiu. Això sí, sense recompensa. Quan només es portava un minut de la represa, de nou Dani Guerrero ha marcat un gol en un remat de cap d’una falta lateral, que l’àrbitre ha tornat a invalidar per fora de joc. El segon del duel.
No ha estat el partit de Sekou. El davanter andreuenc ha bregat una pilota aèria dins l’àrea i ha saltat més que el porter Imanol per rematar. Quan el seu xut estava a punt de ser gol, Peque, a la mateixa línia, ha aconseguit enviar la bola a córner. L’assetjament del conjunt de Mikel Azparren era continu. Ho han intentat mitjançant passades a l’esquena dels defensors locals, jugades de banda, faltes laterals i córners, però no hi ha hagut manera. David López, en el 55, ha disposat d’una clara ocasió dins l’àrea, però el seu xut l’ha aturat Imanol.
L’extrem esquerre del Sant Andreu, David López, ha estat un autèntic punyal per la banda. En una altra jugada ha regatejat a dos jugadors i ha arribat a la línia de fons. El seu centre ras ha arribat a Robert Simón, que estava al punt de penal, però el futbolista fitxat al mercat d’hivern no ha colpejat gens bé la pilota que ha marxat desviada.
De nou, en el minut 63, li ha caigut una pilota a David López dins l’àrea rival i el seu xut ha obligat Imanol a fer una gran intervenció. Deu minuts més tard l’àrbitre ha tornat a anul•lar un gol per fora de joc a Sekou. El davanter quadribarrat ha acabat desesperat.
Toro, suplent, ha entrat en el partit substituint a Dalmau en el minut 71. Ha estat un canvi important, ja que tan sols uns instants més tard Toro ha rematat de cap una centrada de Sekou, però la rematada ha sortit fregant el pal. Cap dels nombrosos aficionats andreuencs desplaçats es podia creure la multitud d’errors a l’hora de finalitzar de forma positiva accions per part dels futbolistes quadribarrats.
Com a la primera meitat, el Vilassar només ha disposat d’una ocasió, però molt clara per marcar. Matamala ha obligat Segovia a fer una gran aturada en el minut 82 per mantenir l’empat a zero. Un minut més tard, Arjona, poc actiu en el joc, ha tingut una 1 contra 1 amb Imanol, però el porter local ha tornat a sortir vencedor i ha parat el xut.
L’última gran ocasió pels andreuencs ha estat per Robert Simón en el 85 que ha tornat a estar poc inspirat. El seu intent de vaselina ha sortit desviat per molt poc. El Vilassar ha donat per bo l’empat i en els últims minuts alguns dels seus jugadors han començat a patir molèsties que feien aturar el joc. Tot i els 4 minuts d’afegit, el Sant Andreu no ha estat capaç de crear cap ocasió més i s’ha arribat amb l’empat a 0 final.
Un punt agredolç que combinat amb el resultat de la resta de la jornada deixa als quadribarrats en la cinquena posició, a un punt del quart, el Vilafranca, i dos del tercer, el Terrassa. Cares de tristesa i resignació en els jugadors andreuencs un cop ha finalitzat el duel, ja que sabien que guanyar era vital per les aspiracions d’accedir a la promoció d’ascens a Segona Divisió B.
Fotografia: Un instant del partit | J.Andreu














