La R3, que passa per l’estació de Fabra i Puig, doblarà la via entre Parets i Mollet

A més, es construirà una estació de nova planta a Mollet més cèntrica.

 

Adif ha anunciat que ha donat un pas endavant en la duplicació i renovació de la línia ferroviària convencional que presta servei a la R3, amb la contractació de la redacció del projecte del desplegament d’una segona via i la construcció d’una nova estació al seu pas per Mollet del Vallès.

El projecte -previ a la licitació de les obres- definirà els treballs d’aquesta actuació, que incrementarà la capacitat i fiabilitat del trànsit ferroviari i reforçarà la integració urbana i permeabilitat del ferrocarril, generant nou espai per als ciutadans.

L’operació, una de les més rellevants del Pla Transformem Rodalies, constitueix un desafiament tècnic pel volum i diversitat de treballs que comprèn,

Segona via i nova estació en el centre de la ciutat

En el tram de 3 km de la R3 que creua per Mollet del Vallès, de via única entre Parets del Vallès -on conclou la duplicació en marxa- i l’estació de Mollet Santa Rosa, el projecte definirà la construcció d’una segona via. També la construcció d’una nova estació en el centre de la ciutat, al final de la Rambla Nova, que reemplaçarà a l’actual en el sud del municipi, millorant així l’accés dels ciutadans al ferrocarril.

Amb un disseny representatiu, l’estació se situarà en la nova plaça i zona urbana que es generarà sota un viaducte (200 m) que es construirà com a pas per als vianants per a unir la Rambla Nova i la Rambla de la Va unir, en substitució dels dos passos inferiors actuals.

Més permeabilitat i espais per a la ciutat

L’actuació reforça la integració i la permeabilitat del ferrocarril a la ciutat, generant nous espais: l’emplaçament de l’actual estació s’alliberarà per a equipaments urbans i zones verdes, es cobriran les vies en les proximitats al Parc de la Plana i es disposaran pantalles en els punts que determini l’estudi acústic.

A més, se suprimirà el pas a nivell, s’habilitaran nous passos superiors i inferiors per a comunicar tots dos costats de les vies, es renovaran els passos inferiors actuals i s’adequarà el pas de ciutat de l’estació de Mollet-Sant Fost, una vegada concloguin les obres de millora de l’accessibilitat de l’estació.

El projecte serà redactat per la unió temporal d’empreses (UTE) integrada per TRN Taryet i TYLin GPO.

L’actuació se suma a la que es completa en la R3, eix ferroviari clau de la connexió de Barcelona amb les comarques del Vallès, Osona, Ripollés i la Cerdanya: la renovació del tram Parets del Vallès-La Garriga, que ja ha conclòs la duplicació de via i actualment avança en la modernització de la senyalització, l’adequació d’estacions i el projecte de la nova estació de Parets del Vallés.

Aquesta actuació contribueix als Objectius de Desenvolupament Sostenible (*ODS) 9 (infraestructures sostenibles eficients i de qualitat), 7 (sostenibilitat) i 11 (ciutats inclusives i amb accés a transport sostenible). A més, podrà ser cofinançada pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).

 

Fotografia: infografia de l’aspecte futur de l’estació | Adif

Continguts relacionats

Televisió

Suplements

Opinió

Participació