Dues iniciatives per impulsar l’activitat artística dels joves

El mes de juliol s’apropa amb els seus trenta-un dies oberts a diverses possibilitats: en el pitjor dels casos, seguir treballant com la resta de l’any; en el millor, gaudir d’uns dies de vacances. Una altra possibilitat que no és incompatible amb les esmentades, i manejada potser per esperits més inquiets, és dedicar aquest mes, un cop acabada la temporada, a planejar les aventures artístiques de la vinent o directament emprar el temps en la realització d’una obra concreta. Per ambdós casos, el Centre Cívic Sant Andreu presenta una proposta concreta que pot donar sortida a la creativitat dels joves i que en breu clouran el seu termini d’inscripció, com és pot consultar al seu web per obtenir una informació més detallada.

Per aquells grups que necessiten un local on poder donar forma a un espectacle, aquest centre cívic ha convocat les residències per assajos que tindran lloc durant el mes de juliol. La idea neix amb la voluntat de donar suport a joves artistes que es dediquen, per posar alguns exemples que podrien encaixar pererfectament, al teatre, al góspel, a la música coral més tradicional, a la música de cambra o a la dansa. Es tracta d’oferir un espai on assajar impulsant així un projecte artístic que, posteriorment, serà representat al mateix centre cívic dintre de la seva programació anual. La presentació de projectes és de l’1 al 24 de juny i la resolució serà el 25 de juny.

L’altra iniciativa d’aquesta entitat és la convocatoria de la primera edició del concurs de grafit That’s fly! El seu objectiu consisteix en promocionar a joves creadors d’aquesta disciplina, majors d’edat i fins a 35 anys. El guanyador realitzarà una intervenció, de temàtica lliure, en una de les sales del centre cívic. Concretament, l’espai de la intervenció correspon a la rampa d’accés a la sala principal del punt d’informació. Aquesta sala és un espai molt dinàmic que inclou el punt de consulta de publicacions d’art, el punt d’informació a l’usuari i el punt d’accés a internet sense fils de lectura i treball.

L’obra que s’ha de realitzar ha de ser inèdita i la temàtica del mural és lliure. L’artista podrà triar el material per fer la seva intervenció, però haurà de ser apte per interiors i s’haurà de consensuar amb el centre per tal d’assegurar que s’adeqüi a les característiques de l’espai. El premi té una dotació de 500 euros en concepte d’honoraris i producció.

Fotografia: Entrada del Centre Cívic de Sant Andreu | Centre Cívic de Sant Andreu

Continguts relacionats

Televisió

Suplements

Opinió

Participació