El districte de Sant Andreu disposarà aquest estiu de tres espais amb jocs d’aigua, una mesura integrada en el Pla Calor per fer front als mesos de temperatures més altes. La principal novetat al districte és la incorporació del Parc d’Antoni Santiburcio, a Sant Andreu de Palomar. Els altres dos punts estaran al Parc del Canòdrom, al Congrés i els Indians, i a la plaça de la Lluita per les Llibertats, al Bon Pastor. Els tres espais funcionaran de juny a setembre, amb horari de 10:00 a 20:00 hores.
A escala de ciutat, Barcelona posa en servei 9 nous jocs d’aigua i arriba als 18 espais, el doble que el 2025. El districte de Sant Andreu concentrarà, per tant, 3 dels 18 punts disponibles a Barcelona.
Un recurs del Pla Calor
L’Ajuntament de Barcelona situa aquests espais dins del Pla Calor i de la Xarxa de Refugis Climàtics. El Pla Calor 2025-2035 es presenta com la resposta municipal a l’increment de les temperatures extremes, amb objectius com reduir l’efecte illa de calor, millorar el confort tèrmic, protegir especialment infants i persones grans i reforçar els protocols d’emergència.
Els jocs d’aigua funcionen amb un sistema d’ús responsable: s’activen amb un polsador i no permeten iniciar un nou cicle fins que l’anterior ha acabat. D’aquesta manera s’evita el malbaratament d’un recurs escàs com és l’aigua.
Normes d’ús
Els espais estan recomanats per a infants a partir de 5 anys. Cal accedir-hi amb calçat i no està permès l’accés d’animals de companyia. També cal tenir present que aquests són els únics espais habilitats per jugar amb aigua. L’accés o el bany a fonts ornamentals està prohibit perquè no estan dissenyades amb aquesta finalitat.
Barcelona disposa, a més, de 1.754 fonts de beure, consultables a les aplicacions gratuïtes Fonts BCN i Barcelona a la Butxaca.














